امام جمعه شهرستان سنندج در دیدار با اعضای شورای قضایی استان کردستان:
ماموستا فایق رستمی امام جمعه شهرستان سنندج در دیدار با رئیس کل دادگستری و اعضای شورای قضایی استان کردستان اظهار داشت: احقاق حق توسط قوه قضاییه سبب تامین امنیت جامعه می‌شود.
کد خبر: ۹۷۳۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸ 23 June 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کردستان، به مناسبت هفته قوه قضاییه رئیس کل دادگستری و رئیس شورای قضایی استان کردستان به همراه اعضای شورای قضایی در دفتر امام جمعه مرکز استان حضور یافته و با ایشان دیدار و گفتگو کردند.
در ابتدای این دیدار ماموستا فایق رستمی ضمن تبریک هفته قوه قضاییه به رئیس کل دادگستری استان و تمامی پرسنل شاغل در دستگاه قضایی استان، اظهار داشت: مردم استان کردستان بار دیگر با حضور پررنگ خود در انتخابات دشمنان نظام و انقلاب اسلامی را مایوس و سرافکنده کردند.
ماموستا رستمی افزود: دین مبین اسلام دین رافت، مهربانی و عطوفت است و دستگاه قضایی در نظام اسلامی وظایف سنگینی بر عهده دارد که از مهمترین این وظایف ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه است.
وی چهار رکن مشورت، مساوات، عدالت و عمران و آبادانی را اساس کار قوه قضاییه دانست و افزود: تامین امنیت و آسایش جامعه در گرو قوه قضاییه است و این همه یک رسالت بسیار سنگین است و می‌توان گفت که احقاق حق در جامعه سبب تامین امنیت جامعه می‌شود.
امام جمعه سنندج تاکید کرد:مسئله قضاوت در دین اسلام به حدی اهمیت دارد که پیامبر اسلام محمدمصطفی (ص) خود این منصب را در جامعه اسلامی بر عهده داشتند و حضرت علی (ع) نیز نمونه بارز یک قاضی اسلامی است.
وی خاطرنشان ساخت: در قضاوت حضرت علی (ع) توصیه شده به این مورد که با نهایت دقت و شنیدن حرف طرفین پرونده اقدام به صدور حکم شود تا کوچکترین حقی از کسی ضایع نشود.
ماموستا رستمی در ادامه به اهمیت ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه توسط شورا‌های حل اختلاف اشاره کرد و افزود: خداوند متعال در قرآن کریم به نقش صلح و سازش و میانجیگری تاکید زیادی نموده و این مهم در رسالت شورا‌های حل اختلاف دیده می‌شود و این نهاد باعث شده تا بار سنگین ورودی پرونده‌ها به دادگستری کاهش یابد.
وی افزود: امیدواریم قضات شاغل در شورا‌های حل اختلاف انسان‌های عالم، دانا و فقیه باشند تا احکامشان صحیح باشد و بتوانند در ایجاد صلح و سازش در جامعه موثر باشند.
همچنین در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین حسینی رئیس کل دادگستری استان کردستان به ارائه گزارش عملکرد دستگاه قضایی استان کردستان در سال ۱۳۹۹ پرداخت و نقش روحانیت در ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه را بی بدیل توصیف کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار