حجت السلام حسن مصلح امام جمعه برازجان به مدت دو سال به عنوان رئیس مجمع بسیج شهرستان دشتستان از سوی فرمانده سپاه امام صادق(ع)استان بوشهر منصوب و معرفی شد.
کد خبر: ۹۷۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶ 19 September 2015
تابناک بوشهر: حجت اسلام حسن مصلح روز شنبه در نشست مجمع بسیج شهرستان دشتستان افزود: بسیاری از گرفتاری های مردم ناشی از کسب راههای حرام به دلیل عدم یادگیری احکام معاملات اسلامی است که باعث به گناه انداختن انسان می شود.

وی یادآورشد:تصرف اراضی ملی در قالب زمین خواری یا زمین های شخصی از راههای کسب درآمد حرام است که در اسلام مورد نکوهش قرار گرفته است.

امام جمعه برازجان اضافه کرد: از دیگر کسب های حرام ، درآمد از طریق قماربازی، غنا و موسیقی حرام و خرید و فروش آن و گرفتن رشوه و هدیه توسط مدیران است که باید پرهیز و دوری کرد.

وی یادآورشد: درآمدهایی ناشی از تغلب در انواع معاملات، فروش جنس نجس، فروش انگور برای ساخت مشروبات، فروش طلا برای استفاده مرد، درآمد نشریات و سی دی ها و کتاب های گمراه کننده ،احتکار و قاچاق کالا و مواد مخدر نیز کسب حرام است.

مصلح ادامه داد:یکی از معاملاتی که متاسفانه باعث بوجود آمدن برخی از گرفتاری ها در جامعه می شود معاملات ربوی و ربا است.

وی افزود: حس زیاده خواهی در معاملات ربایی باعث ذلت و بدبختی در زندگی می شود.

امام جمعه برازجان به نقش بسیج در اقتصاد مقاومتی پرداخت و گفت:توطئه اقتصادی دشمن بر علیه نظام جمهوری اسلامی در راستای متزلزل شدن پایه های اقتصادی این نظام است.

مصلح تصریح کرد: راه مقابله با دشمن در حوزه اقتصاد،اقتصاد مقاومتی است که غیر قابل نفوذ در مقابل تهدیدهای اقتصادی دشمن است.

وی بااشاره به اینکه برکت مال به واسطه پرداخت زکات است گفت: باتوجه به الزام دینی در پرداخت زکات و قطب کشاورزی بودن شهرستان دشتستان تحقق این مهم به توسعه منجر خواهد شد.

جانشین فرمانده سپاه جواد الائمه دشتستان نیز گفت: در این مجمع مسوولان، نخبگان، فرهیختگان، صاحب نظران و اندیشمندان در همه اقشار و صنوف جامعه عضویت و مشارکت دارند.

سرهنگ غلامرضا بناری افزود:مهمترین وظیفه مجامع بسیج، هم اندیشی و تولید فکر و تلاش برای رفع موانع و مشکلات جامعه با حفظ اتحاد و یکپارچگی است.

دبیر مجمع بسیجیان دشتستان نیز گفت: تحقق منویات مقام معظمرهبری در زمینه های فرهنگی ، اقتصادی و سیاسی از مهم ترین اهداف این مجمع است.

امراله پاریاو خواستار ارائه راهکارهای عملی برای رفع مشکلات اقتصادی شهرستان با تکیه بر اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبری از سوی اعضای مجمع شد.

در این مجمع در زمینه بالا بردن کیفیت نان و نظارت بر آن و عدم افزودن جوش شیرین بر آن و همچنین تاکید بر اقتصاد مقاومتی و بسته بندی با کیفیت خرما و جایگزینی خرما به جای قند تاکید شد.

همچنین حجت السلام حسن مصلح امام جمعه برازجان به عنوان رئیس مجمع بسیج شهرستان دشتستان به مدت دو سال از سوی فرمانده سپاه امام صادق(ع)استان بوشهر منصوب و معرفی شد.

عباس وحیدیان نیز به عنوان بازرس این مجمع انتخاب شد
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار