مدیر جهادکشاورزی شهرستان نهاوند با بیان اینکه 3 هزار و 500 هکتار از اراضی این شهرستان زیرکشت چغندرقند قرار دارد، گفت: 63 درصد چغندر استان همدان در نهاوند تولید می‌شود.
کد خبر: ۹۷۰۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۲ 21 September 2015
مدیر جهادکشاورزی شهرستان نهاوند با بیان اینکه 3 هزار و 500 هکتار از اراضی این شهرستان زیرکشت چغندرقند قرار دارد، گفت: 63 درصد چغندر استان همدان در نهاوند تولید می‌شود.

به گزارش ایسنا؛"احمدباقری" اظهار کرد: برداشت چغندرقند از 15شهریور آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود 160 هزار تن محصول در شهرستان تولید شود.

وی با بیان اینکه نهاوند در تولید چغندرقند رتبه اول در استان را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: محصول چغندرقند تولیدی در شهرستان نهاوند به کارخانه قند همدان، لرستان، کرمانشاه و اصفهان ارسال می‌شود.

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه شهرستان نهاوند در کشت ذرت نیز جایگاه نخست استان را داراست، عنوان کرد: 2 هزار و 500 هکتار از اراضی شهرستان زیرکشت ذرت دانه‌ای قرار دارد که پیش‌بینی می‌شود 30 هزار تن محصول تولید شود.

باقری 50 درصد ذرت تولیدی استان را مربوط به شهرستان نهاوند دانست و ادامه داد: همچنین در 500 هکتار از اراضی نهاوند ذرت علوفه‌ای کشت شده که تولید 25 هزار تن محصول از این میزان سطح زیر کشت پیش‌بینی می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نهاوند با اشاره به کشت دانه‌های روغنی در این شهرستان گفت: برداشت کلزا در نهاوند به اتمام رسیده و 2 هزار تن کلزا تولید شده است.

وی سطح زیرکشت کلزا در این شهرستان را هزار هکتار عنوان کرد و افزود: بیش از 80 درصد کلزای استان در نهاوند تولید می‌شود که در سال‌جاری سعی بر تشویق کشاورزان برای افزایش سطح زیرکشت این محصول شده است.

باقری اظهار کرد: با توجه به اینکه 94 درصد روغن مصرفی خانواده‌های ایرانی وارداتی بوده لازم است کشت دانه‌های روغنی به‌ویژه کلزا افزایش یابد.

وی یادآور شد: بذور هیبرید خارجی کلزا وارد شهرستان شده و کود مورد نیاز کشاورزان موجود است که در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نهاوند با بیان اینکه سرمازدگی به 50 درصد از باغات و زراعت این شهرستان خسارت وارد کرده است، خاطرنشان کرد: 3 هزار و 500 هکتار از اراضی شهرستان زیرکشت گیاهان علوفه‌ای قرار دارد که سالانه 12 تن علوفه در این شهرستان تولید می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار