معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: برنامه ریزی ها برای تزریق دوز دوم واکسن کرونا در ایلام به گونه ای صورت گرفته که بر اساس موعد مقرر و بدون مشکل انجام می شود.
کد خبر: ۹۶۹۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۹ 07 June 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ جمیل صادقی فر روز دوشنبه در کارگروه رسانه ای کرونا اظهار داشت: هیچگونه مشکلی برای تزریق دوز دوم کرونا در استان وجود ندارد هرچند واکسن داخلی به چرخه مصرف وارد نشده است اما این اتفاق به زودی خواهد افتاد.

وی افزود: چهار نوع واکسن وارداتی از برندهای مختلف استفاده می شود و یک تاخیر در تحویل واکسن بوجود آمده بود که جای نگرانی نیست و رفع شده است.

صادقی فر یادآور شد: در همه مراکز جامع سلامت در سراسر استان و پایگاه های بهداشتی امکان تزریق وجود دارد و در مناطق روستایی و عشایری نیز تیم های دانشگاه علوم پزشکی به همراه آمبولانس اعزام می شوند.

وی ادامه داد: تزریق واکسن در مراکز بهداشتی شهری بدلیل اینکه ازدحام سبب اختلال در خدمات این مراکز می شود بر اساس دستورالعمل وزارتی انجام نمی شود بلکه در پایگاه‌های تجمعی واکسیناسیون صورت می گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۱۶ پایگاه تجمعی در سراسر استان تعریف شده است اما همه آنها فعال نیستند و با توجه به حجم فعلی واکسیناسیون، تزریق واکسن کرونا در یک مرکز فعال صورت می گیرد.

صادقی فر افزود: پایگاه های تجمعی در همه شهرستان ها فعال هستند و تزریق واکسن در سراسر استان بر اساس سند ملی واکسیناسیون و اولویت بندی خواهد بود.

وی تصریح کرد: افراد بالای ۷۰ سالی که تاکنون به آنها پیامک یا تلفن نشده است باید در سامانه سلامت ثبت نام کنند چرا که ممکن است این افراد جزو جمعیت تعریف شده در سامانه سیب نباشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار داشت: در همه مراکز پزشک، واکسیناتور و ثبت کننده حضور دارند و در این خصوص مشکلی وجود ندارد.

صادقی فر اضافه کرد: تاکنون ۲۶ هزار نفر واکسن کرونا دریافت کردند که از این میزان بخشی هر ۲ دوز را و برخی تنها دوز اول را تزریق کردند.

وی ابراز امیدواری کرد: با ورود واکسن ایرانی به چرخه مصرف بتوانیم افراد بیشتری را در برابر کرونا واکسینه کنیم./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار