تابناک: رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل گفت: این شهرستان ویترین مباحث بیابان و بیابان زدایی در کشور است.
کد خبر: ۹۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۸ 02 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، رضا شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: تمامی مباحث مربوط به اقلیم مناطق بیابانی، تثبیت شن، نهال کاری و بذرپاشی مورد نظر پژوهشگران به صورت یک جا در کویر و مناطق بیبانی آران و بیدگل موجود است.

وی اظهار کرد: با توجه به جنگل کاری 120 هزار هکتار از مناطق ماسه‌ای و بحرانی آران و بیدگل در طول حدود 50 سال پوشش 6 درصدی جنگل‌های دست کاشت کشور در این منطقه، این شهرستان همواره مورد توجه کارشناسان ایرانی و خارجی بوده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل تصریح کرد: با برنامه ریزی انجام شده و با توجه به نظر مثبت و توافقات انجام شده کمپ بیابان زدایی شهید مطهری آران و بیدگل از اوایل سال آینده به عنوان مرکز آموزش بیابان زدایی در کشور مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

شفیعی، امکانات و زیرساخت‌های مناسب آموزشی، نزدیکی به مناطق بیابانی و فعالیت‌های گسترده در زمینه بیبان زدایی آران و بیدگل را دلیل اصلی راه اندازی این مرکز مهم در شهرستان اعلام کرد و با اشاره به شعار امسال هفته منابع طبیعی" منابع طبیعی با مردم، برای مردم" گفت: ترویج فرهنگ صحیح بهره مندی از منابع طبیعی وظیفه‌ای است که همه مردم و مسوولان مربوط به عهده دارند.

وی خاطر نشان کرد: در هفته منابع طبیعی امسال، برنامه‌هایی هم‌چون توزیع نهال، زنگ سبز در مدارس، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای دانش آموزان، پیاده روی خانوادگی، جلسه با همیاران منابع طبیعی و سخنرانی در نماز جمعه توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیبدگل اجرا خواهد شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار