معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: با این اقدام عملا مرغی برای عرضه کشتار غیر مجاز در مراکز سطح شهر باقی نمی ماند.
کد خبر: ۹۶۸۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۳ 01 June 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ جهانگیر رستمزاد در نشست قرارگاه ساماندهی مرغ استان اظهار داشت: با توجه به مخاطراتی که کشتارهای غیر مجاز در سطح شهر برای سلامت افراد به دنبال دارد و به منظور ساماندهی و کنترل قیمت مرغ، هرگونه عرضه مرغ زنده در ایلام ممنوع است و با متخلفان برخورد قضایی می شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی برای پیشگیری از کشتار غیر مجاز دام مقدم بر برخورد قهری با مراکز عرضه مرغ زنده در ایلام است، افزود: ما به دنبال ساماندهی مرغ زنده در استان هستیم و نمی خواهیم معیشت و شغل این افراد که نان آور خانواده هستند به خطر بیفتد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام تاکید کرد: در این خصوص باید ابتدا کار اصولی و فرهنگی صورت بگیرد و با متصدیان و مراکز عرضه مرغ زنده که خطری جدی برای سلامت مردم بشمار می روند صحبت شود و همین افراد ساماندهی و دارای مجوز برای دریافت مرغ کشتار روز شوند.

رستمزاد گفت: در راستای ساماندهی مرغ فروشی های زنده سطح شهر و کمک به معیشت خانوارهای آنان این افراد می توانند با دریافت مجوز قانونی از سهمیه مرغ کشتار روز بهره مند تا متضرر نشوند.

معاون استاندار ایلام یادآور شد: با توجه به اینکه همه مرغداری های استان موظف به تحویل مرغ خود به کشتارگاه هستند دیگر عملا مرغی برای عرضه در این مراکز باقی نمی ماند و برای جلوگیری از ایجاد مشکل برای این افراد سازمان صنع، معدن و تجارت استان به متقاضیان فعال در این حوزه مجوز قانونی برای دریافت سهمیه مرغ کشتار روز می دهد.

رستمزاد بیان کرد: همچنین مراکزی که یخچال ندارند می توانند با دریافت تسهیلات نسبت به خرید تجهیزات اقدام و به فعالیت خود در چارچوب مقررات بهداشتی و دامپزشکی ادامه دهند.

وی تاکید کرد: شهروندان باید آگاه باشند که مرغ کشتار روز با ذبح شرعی و نظارت پزشک دامپزشکی از هر نظر مورد اعتماد است اما مرغ زنده به دلیل وجود بیماری های مشترک میان دام و انسان و غیر بهداشتی بودن مراکز عرضه خطری جدی برای سلامت آنها بشمار می رود.

معاون استاندار ایلام افزود: اکنون سامانه جامع تجارت در حال راه اندازی است و زنجیره از تولید تا مصرف کننده در قالب این زنجیره مشخص است و جایی برای انحراف باقی نخواهد ماند.

رستمزاد ادامه داد: امیدواریم که افراد عرضه کننده مرغ زنده که شناسایی شده و شمار آنها در استان ۳۲۰ نفر است در قالب این طرح ساماندهی و برای همیشه معضل عرضه غیر بهداشتی مرغ زنده که قیمت آن بیش از قیمت مصوب تنظیم بازار مرغ کشتار روز است، برطرف شود./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار