متاسفانه چند نرخی بودن قیمت ها و کوچه پس کوچه های ایلام هویدا است و کسی هم پاسخگوی شرایط این چند نرخی بودن نسیت به راستی ، نقش معاون اقتصادی ،تعزیرات حکومتی ، اداره صمت ، اتاق اصناف و اتحایه ها برای اداره امور کجای کار است ؟ اگر نظارتی وجود دارد حکایت این چند نرخی بودن در کوچه پس کوچه های استان برای چیست ؟
کد خبر: ۹۶۷۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۱ 30 May 2021

تابناک ایلام، مجتبی کاور::- نه وارداتی هستن نه با تحریم مرتبط هستند که از لیست تحریم ها برداشته شوند ، بلکه عدم نظارت و نارکار آمدی دستگاه متولی در بحث نظارت و برخورد با متخلفان را نشان می دهد این شاد مقدمه باشد برای ظلم آشکار بر حقوق اجتماعی و عامه مردمانی که به خاطر گرانی عده ای سوجود ودلال برای تامین معاش خود به تنگ آمده اند ؛ این مقدمه ای است برای پدران و مادرانی که کشان کشان و با وعده امروز و فردا فرزندان خود را از مراکز عرضه میوه تربار به خانه می برند تا شادی اندکی تب تند قیمت میوه ها پائین بیایید آن وقت وعده خریده میوه که به فرزندان خود داده بوند را بخرند! اما گویا جیب دلالان و سود جویان به اندازه کافی پر نشده است که قیمت روند نزولی پیدا کنند و مردم به جای خرید میوه های خوش زنگ لعاب تابستانی هر روز قیمت ها را نظارگر هستند که آیا توان خرید میوه که در داخل عرضه می شود و در لیست تحریم ها نیست ؛ دارند یا نه ؟

اینکه مرکز آمار ایران هر ماه اعلام می کند ایلام بالاترین نرخ تورم را در بین استان های کشور را دارد گزاف نگفته است چرا که گرانی در استان ایلام بیداد می کند و تنها کاربرد مسئولان برای مقابله با این مشکل جلسه و امضای صورت جلسه است !

متاسفانه چند نرخی بودن قیمت ها و کوچه پس کوچه های ایلام هویدا است و کسی هم پاسخگوی شرایط این چند نرخی بودن نسیت به راستی ، نقش معاون اقتصادی ،تعزیرات حکومتی ، اداره صمت ، اتاق اصناف و اتحایه ها برای اداره امور کجای کار است ؟ اگر نظارتی وجود دارد حکایت این چند نرخی بودن در کوچه پس کوچه های استان برای چیست ؟

بدون شک نظارت ها زمانی مفید و موثر هستند که دوام وقوام داشته و نتیجه بخش باشند نه اینکه برای نمایش وهمراه کردن افکار عمومی هر از چند گاهی در میدان تبلیغات ظاهر شوید جلسه بگیردید ولی خروجی قابل قبولی مشاهده نشود !

قیمت اجناس در استان ایلام با استان های همجوار شاید مبنای است بر عملکرد ضعیف مسئولان امر در بحث نظارت ها که دقیقا کجای کار هستند به عنوان مثال قیمت یک کیلو گیلاس در شهرستان دهلران 70هزار تومان ودر شهرستان دزفول 30هزار تومان ؛ قیمت یک کیلو آلبالو دهلران 60 دزفول 30 بماند قیمت اقلام دیگر این تنها دو نمونه تفاوت قیمت در دو شهرستان است اینکه تفاوت قیمت یک نوع میوه که هر دو از یک جا تهیه می کنند 40هزار تومان می باشد آن هم تنها به واسطه یک ساعت فاصله زمانی آیا قابل قبول است برای مسئولان 40هزار تومان اختلاف قیمتتنها در یک قلم میوه ؟

آقایان مسئول ! اینکه عده ای دلال وسود جو که لیست آنها را دراخیار دارید عرصه زندگی بر مردم تنگ کنند پذیرفتی نیست ! اینکه تعزیرات حکومتی ، اتاق اصناف ، اداره صمت ، اتحادیه ها برابر قانون به وظیفه سازمانی و قانونی خود که نظارت بر قیمت ها وبرخود با متخلفان باشد عملیاتی ومستمر اقدام نکنند برای افکار عمومی که حقوق اجتماعی آنها توسط عده ای سوجو تضعیف شود قابل قبول نیست .

با توجه به انباشت مشکلات اقتصادی ، بیکاری که در جامعه وجود دارد مسئولان برای رضای خدا عرصه را بر متخلفان که دنبال تضعیف حقوق عامه مردم هستند را تنگ کنند تا معیشت مردم از این که است بدتر نشود تا پدران ومادارنی بتوانند توان تنها یک کیلو میوه که وعده آنها را به فرزند خود داده بود بخرد ...

امید است مسئولان ضمن برخورد با متخلفان برای پایان دادن به دلال بازی عده ای سو جود که نام و مشخصات آنها را در اختیار دارند با ایجاد میدان میوه وتربار در شهرستان دهلران دست واسطه گران ودلال را از جیب مردم برای همیشه قطع کنند. /  م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار