رییس تعمیرات برق شرکت پالایش گاز ایلام گفت: قابلیت اطمینان شبکه برق پالایشگاه با تعمیر کلیدهای قدرت پست ۶۳ کیلوولت توسط کارشناسان پالایشگاه گاز ایلام محقق شد.
کد خبر: ۹۶۶۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵ 27 May 2021

به گزارش تابناک ایلام، فردین نیازوندبیان داشت: سال گذشته اقدامات بسیار ارزنده ای از سوی کارشناسان واحد تعمیرات برق در زمینه تعمیر کلیدهای قدرت و سرویس دوره های این تجهیزات صورت گرفت که افزایش قابلیت اطمینان در شبکه برق پالایشگاه را به دنبال داشته است.

وی گفت: به دلیل قدیمی بودن کلیدهای پست اختصاصی پالایشگاه، خدمات تخصصی اینگونه تجهیزات از سوی وندور قابل انجام نبوده ولی با تلاش و تدابیر اندیشیده شده از سوی پرسنل این واحد، پنج دستگاه کلید گازی(SF۶) ۲۰ کیلوولت معیوب در سویچگیر SWG-۷۰۰ با اصلاح مدارات فرمان و قدرت، ساخت قطعات مکانیکی مورد نیاز در کارگاه برق پالایشگاه و اصلاح مکانیزم، تعویض المانهای الکتریکی معیوب، رگلاژ عملکرد و تنظیم فشار گاز، تعمیر و رفع اشکال شد و پس از گذراندن تست های لازم برای استفاده در اختیار بهره بردار قرار گرفت.

رییس تعمیرات برق شرکت پالایش گاز ایلام در ادامه به نقش حیاتی کلیدهای ۶۳ کیلوولت پست در تداوم انتقال انرژی الکتریکی اشاره کرد و یادآور شد: تعمیرات اساسی کلیدهای ۶۳ کیلوولت پست(SWG-۸۰۰) در اواخر سال گذشته، شامل رگلاژ مکانیزم‏ های قطع و وصل، تنظیم فنر، تایم تست های عملکردی، تنظیم میزان گاز SF۶ و نشانگر فشار گاز با موفقیت به انجام رسیده است.

نیازوند مطرح کرد: اصلاح ساختار و چیدمان پایه های بتنی ۲۰ کیلوولت خطوط خروجی پست نیز به عنوان یکی از درخواست ها و دغدغه های بهره بردار در طول چند سال اخیر، از جمله دیگر اقدامات شاخص این واحد در سال گذشته این عملیات با استفاده از توان فنی پیمانکار تعمیرات با موفقیت به انجام رسید./ع

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار