مدیر کل پزشکی قانونی قم اعلام کرد:
بررسی آماری مراجعات انجام شده در پنج ماه منتهی به مرداد ماه و مقایسه آن در سال های 93 و 94 بیانگر افزایش تعداد مراجعه کنندگان در دو مورد نزاع و تصادفات جرحی بوده است.
کد خبر: ۹۶۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷ 18 September 2015
به گزارش تابناک قم، حمید صدیقی آخا اعلام کرد: در پنج ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، آمار معاینات سرپایی صورت گرفته در این اداره کل 6 درصد کاهش داشته اما با این حال شاهد افزایش تعداد مراجعه کنندگان نزاع و تصادف بوده ایم.

وی افزود: دراین مدت 15 هزار و 331 نفر به مراکز این اداره کل در سطح قم مراجعه کرده اند که این تعداد در پنج ماه ابتدایی سال قبل 16 هزار 352 نفر بوده است. این آمار مربوط به کل معاینات انجام شده در حوزه بالینی اعم از نزاع، تصادف، حادثه کار، معاینات استخدامی، بررسی بارداری وباروری، صدور مجوز سقط جنین و ... بوده است.

عضو شورای قضایی استان از افزایش 5 درصدی مراجعه کنندگان مربوط به نزاع و درگیری در مدت  یاد شده خبر داد و اضافه کرد: بیش از 4 هزار پرونده مربوط به بررسی صدمات حادث شده در جریان درگیری افراد با همدیگر در پنج ماه ابتدایی سال جاری در این اداره کل تشکیل و گواهی های لازم برای پیگیری قضایی امر صادر شده است. این در حالی است که بیشترین تعداد مراجعه به پزشکی قانونی قم مربوط به درگیری و نزاع است.

وی همچنین به آمار تصادف صورت گرفته در پنج ماهه اول سال جاری اشاره کرد و افزود: 3 هزار و 380 پرونده مربوط به مراجعات مصدومان تصادفی در این مدت ثبت شده که نسبت به مدت مشابه در سال 93 به میزان 2 درصد رشد داشته است.

در طول سال 93 تعداد 7 هزار و 648 مورد بررسی صدمات حاصل از تصادف در پزشکی قانونی قم ثبت شده که 2 هزار و 126 نفر زن و مابقی مرد بوده اند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار