رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام:
سرهنگ کهزادی گفت: رنگ لباس بر ایمنی تردد عابران پیاده تاثیر مستقیم داشته و می‌تواند باعث بهتر دیده شدن و یا دیده نشدن از سوی رانندگان شود.
کد خبر: ۹۶۵۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵ 23 May 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ ابوالفضل کهزادی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام اظهار داشت: در شب‌ها هرچه عابران پیاده لباس‌های رنگ روشن بپوشند در هنگام عبور از عرض و یا طول معابر از سوی رانندگان بهتر و سریع‌تر دیده شده و چنانچه رنگ لباس آن‌ها تیره‌تر باشد ممکن است دیده نشوند و یا اینکه رانندگان با تاخیر آن‌ها را ببینند.

او بیان کرد: عابران پیاده با توجه به اینکه در صورت برخورد وسیله نقلیه با آن‌ها دچار جراحات و صدمات خواهند شد بنابراین هر اقدامی که سبب بهتر دیده شدن آن‌ها شود باید انجام دهند که پوشیدن لباس‌های رنگ روشن یکی از این روش‌ها است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ادامه داد: لباس رنگ مشکی در شب‌ها دیده نمی‌شود و نامرئی است، رنگ آبی از فاصله ۱۷ متری و رنگ قرمز از فاصله ۲۴ متری دیده خواهد شد.

کهزادی با اشاره اینکه لباس‌های زرد رنگ از فاصله ۳۷ متری و رنگ سفید از فاصله ۵۵ متری دیده خواهند شد بیان داشت: استفاده از عناصر بازتاب نور از فاصله ۱۳۰ متری توسط رانندگان دیده می‌شود./ح

 

بیشتر بخوانید

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار