مدیرعامل موسسه باور و مشاور مردمی بیمه سلامت استان ایلام گفت: علاوه بر دارو و درمان رایگان، کودکان کار از نظر گفتار درمانی، سلامت روانی و مشاوره مددکاری برای آموزش مهارت های زندگی با کمک موسسه باور معاینه پزشکی می شوند.
کد خبر: ۹۶۵۱۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰ 20 May 2021

  به گزارش تابناک ایلام؛ وحید ملکشاهی نژاد افزود:در این طرح علاوه بر دارو و درمان رایگان، کودکان کار از نظر گفتار درمانی، سلامت روانی و مشاوره مددکاری برای آموزش مهارت های زندگی با کمک این موسسه معاینه پزشکی می شوند.

وی گفت:با کمک امور اجتماعی استانداری و معاونت سیاسی امنیتی استانداری ایلام و موسسه باور در قالب کارگاه های آموزشی و برگزاری مسابقات ورزشی، بسته های بهداشتی نیز برای آنان تهیه می شود.

وی اظهار کرد:در مرحله اول حدود ۶۵ نفر از کودکان کار یا خانواده آنها مورد معاینه پزشکی قرار می گیرند و افرادی که نیاز به درمان دارند برای ادامه روند سلامت به مراکز درمانی معرفی می شوند و همه هزینه درمان آنها بصورت رایگان است.

ملکشاهی نژاد مطرح کرد:در این مرحله تعدادی از کودکان کار به پزشکان متخصص شامل ارتوپد یک نفر، پوست سه نفر، دندانپزشکی هشت نفر، قلب چهار نفر، اطفال سه نفر معرفی و ۶ نفر نیز برای انجام آزمایش و چهار نفر به چشم پزشکی معرفی شدند و هزینه درمان آنها با کمک خیرین تامین می شود.

وی ادامه داد: در این پویش با توجه به مسایل کرونا بسته های بهداشتی شامل شامپو، صابو ، خمیر دندان، مایع ظرفشویی و پودر شست و شو به ۵۰ خانوار تعلق گرفت که اهدای این بسته های بهداشتی به سایر کودکان ادامه دارد./ع

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار