جشن عاطفه ها امسال در روزهای ۲۶ و۲۷ شهریور ماه در کلیه مدارس وسطح شهرستان با شعار مهر در انتظار همدلی برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۸ 15 September 2015

جوان پرس :امروزه با توجه به محدودیت منابع کمیته امداد به تنهایی نمی تواند فقر را کاهش دهد و یا رفاه عمومی را افزایش دهد و بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب سایر قوا نیز باید همکاری کنند. کارشناسان معتقدند رسانه ها باید دلایل تولید فقر و مشکلات مردم را نشان دهند تا به رفع این مشکلات پرداخته شود و به گونه ای نباشد که فقر وجود داشته باشد و بگوییم نهادی به نام کمیته امداد وجود دارد تا مشکلات فقر مردم را حل کند. هرساله همزمان با بازگشایی مدارس، کمیته امداد امام خمینی (ره‌) با همکاری اداره آموزش وپرورش به منظور جمع‌آوری کمک‌ها و هدایای ‌مردمی، ادارات دولتی و…بسیج می گردند تا درجهت یاری رساندن به دانش‌آموزان نیازمند و محروم همتی مضاعف معمول نمایند.

در ماه مهربان مهر، نوع دوستان با نمایش گذاشتن مهربانی و انسان دوستی، جشنی را برگزار می نماید که به جشن عاطفه‌ها معروف است . این جشن مرهون وبرگرفته از تعالیم الهی است، علاوه بر اینکه حس نوع دوستی مسلمانان را نشان می دهد، هدفی والاتر را در ترویج فرهنگ انفاق و احسان بیان می دارد.


در، این جشن فقط برای مسائل مادی بر گزار نمی شود می توان گفت فرهنگ انفاق ،کمک به همنوع از مهمترین اهداف بر گزاری این جشن است و در این جشن که بهترین فرصت برای تقسیم شادی هایمان با دیگران است افراد برای دستگیری به نیازمندان گام بر می دارند.


با برگزاری جشن عاطفه ها می توان روحیه انفاق و نوع دوستی را در جامعه گسترش و با فقر مبارزه کرد جشن عاطفه بیانگر همت اجتماعی ملت ایران جهت پیشرفت دانش آموزان بی بضاعت است.

مردم استان آذربایجان غربی هر ساله با حضور خود در جشن عاطفه ها حماسه مهر و محبت را می آفرینند و این جشنی ملی و دینی را گرامی می دارند.

مردم نیکوکار و سخاوتمند در سال تحصیلی جدید در حرکتی انسان دوستانه همانند سنوات قبل با وحدت و همدلی تلاش کردند که در حد توان و بضاعت خود به کمک دانش آموزان نیازمند بشتابند و در این جشن ملی که اجر معنوی و اخروی فراوان دارد با شور و نشاط تمام شرکت کردند.

برگزاری این چنین جشن هایی در احیای سنت حسنه انفاق و نیکوکاری، علاوه بر اینکه انجام تکلیف شرعی و اجتماعی است، تأثیر بسزایی در راستای خدمات نظام به طبقه محروم و نیازمندان جامعه دارد.

کمک به دیگران خصوصاً محرومان و نیازمندان از ارزشهای گرانقدر اسلامی است و ریشه در فرهنگ این سرزمین دارد که بارها مردم نوعدوست و نیکوکارمان در این عرصه پیشگام بوده و با کمک به همنوعان این سنت و روش زندگانی ائمه اطهار (س) را همواره زنده نگه می دارند.

امسال ۳۰۰ پایگاه ثابت و سیار در سطح استان برپا می شود

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: به منظور برگزاری هرچه با شکوه تر جشن عاطفه ها امسال ۳۰۰ پایگاه ثابت و سیار در سطح استان برپا می شود.

جلال حسین زاده افزود: همزان با برگزاری جشن عاطفه ها ۲۵ پایگاه ثابت در مراکز و میادین پرتردد شهر ارومیه آماده دریافت هدایا و کمک های مردمی خواهند بود.

وی گفت: جشن عاطفه ها امسال در روزهای ۲۶ و۲۷ شهریور ماه در کلیه مدارس وسطح شهرستان با شعار مهر در انتظار همدلی برگزار خواهد شد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی با بیان اینکه امسال جشن عاطفه ها در دو مرحله برگزار می شود تصریح کرد: مرحله اول روز پنجشنبه ۲۶ شهریور ماه در سطح شهرها و جمعه۲۷ شهریور در مکانهای برپایی نماز جمعه و در مرحله دوم ۸ مهر درسطح مدارس استان با نواختن زنگ عاطفه ها و جمع آوری هدایای دانش آموزان و معلمان برگزار خواهد شد.

حسین زاده افزود: در آستانه جشن عاطفه ها ۲۵۰ هزار پاکت هدیه میان دانش آموزان استان توزیع می شود.

وی اظهار کرد: مبلغ جمع آوری شده در جشن عاطفه های سال گذشته ۱۲ میلیاردریال بوده است که امیدواریم مردم خیر و نیکوکارمان امسال نیز دانش آموزان نیازمند را همچون سنوات گذشته حمایت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار