کد خبر: ۹۵۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹ 15 September 2015

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز ازافزایش 30 درصدی ترافیک در جاده کرج- چالوس خبرداد .

به گزارش ایرنا، سرهنگ همایون شریفی روز دوشنبه درجمع خبرنگاران افزود: باتوجه به روزهای پایانی فصل تابستان و اوج سفرهای برون شهری، تردد درمحور کرج - چالوس نسبت به ماه های گذشته افزایش یافته است .

وی اضافه کرد: دردیگر محورهای استان البرزمانند آزاد راه تهران - قزوین با افزایش 20 درصدی تردد ها مواجه هستیم.

شریفی خاطرنشان کرد: برای روان سازی ترافیک و کنترل محورهای پرتردد، تیم های پلیس در مبادی ورودی استان البرزمستقرشده اند.

وی همچنین ازتمهیدات ویژه ترافیکی درآستانه سال جدید تحصیلی دراین استان خبرداد وافزود: خرید نوشت افزار و اقلام مورد نیاز دانش آموزان ، بار ترافیک را در شهرهای استان به ویژه کلانشهر کرج را بیشتر کرده است.

شریفی اضافه کرد: برای کاهش گره های ترافیکی تیم های پلیس اعم ازخودرویی ، موتوری ، پاس پیاده و همچنین گشت های نامحسوس در معابر مستقر شده اند.

وی گفت: با همکاری معاونت فنی و عمرانی شهرداری کرج سرعت گیر و تابلوهای هشداری

نصب شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برای ایمنی بیشتر دانش آموزان برای استفاده از سرویس مدارس آموزشهای لازم برای ایمنی دانش آموزان درنظرگرفته شده است.

شریفی افزود: امسال تمام مسوولیت سرویس های مدارس به سازمان همیاری های شهرداری واگذارشده تا بتوان برنامه ها را به خوبی پیش برد.

وی گفت: داشتن بیمه نامه و معاینه فنی خودروهای سرویس مدارس یکی از مقوله هایی که پلیس نسبت به آن حساسیت ویژه دارد و درصورت نداشتن بدون اغماض برخورد می کند.

شریفی دربخش دیگری ازسخنان خود به اجرای طرح زوج وفرد درکرج اشاره کرد و افزود: اجرای طرح زوج وفرد درکرج نیاز جدی این شهراست نه تنها برای ماه اسفند بلکه برای تمام ماه های سال یک ضرورت است اما زیرساخت لازم برای اجرای این طرح در حال حاضر درکرج وجود ندارد.

وی گفت: این طرح به مدت سه سال متوالی در کرج اجراشده و رضایت مندی زیادی را به دنبال داشته اما نیروهای پلیس در این برهه سختی زیادی داشتند درحالی که در اجرای طرح زوج وفرد وجود نیروهای پلیس منسوخ شده است .

وی خاطرنشان کرد: درزمان حاضر درشهرکرج بیش از200دوربین الکترونیکی برای کنترل ترافیکی نیازاست که با کمک استانداری البرز مقررشده تا نیمه دوم سال جاری تعدادی دوربین درمعابر پرتردد شهرنصب شود.

شریفی افزود: با تجهیزو توسعه زیرساخت ها درشهرکرج می توان کنترل ترافیکی را با تجهیزات الکترونیکی انجام داد.

*** البرز رتبه سوم کشوری در کاهش کشته شدگان حوادث رانندگی

رییس پلیس راهنمایی ورانندگی البرز دربخش دیگری ازسخنان خود از کسب رتبه سوم کشوری در خصوص کاهش متوفیان ناشی ازحوادث رانندگی درون شهری خبرداد .

شریفی افزود: درپنج ماه سال جاری 40 نفر از شهروندان براثر حوادث رانندگی جان خود را ازدست دادند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد کاهش داشته است .

وی گفت: دربخش تصادفات جرحی نیز در این مدت یکهزارو 121 نفر مجروح شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 18 درصد کاهش نشان می دهد.

وی اظهار داشت: دراین مدت 17هزارو 64 وسیله نقلیه متختلف توقیف شد که ازمجموع آن 10 هزارو 198 فقره آن مربوط به موتورسیکلت و شش هزارو 866 فقره مربوط به خودرو بوده است .

وی خاطرنشان کرد: همچنین دراین مدت 586هزارو 955 راننده متخلف دراین مدت اعمال قانون شدند که از مجموع آن 14هزارو 125 فقره مربوط به تخلفات حادثه ساز بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار