کد خبر: ۹۵۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵ 15 September 2015
زمان اعتماد به جوانان فرارسيده است. چراكشوري كه از پتانسيل ارزشمندي به نام جوان بهره مند است و اكثريت كشور را جوانان تشكيل ميدهند با بحران بي كاري روبرو است.

چرا جوانان بي كار هستند و بازنشتگان همچنان دركار .تا چه زماني جوانان را دست كم خواهيم گرفت .

آيا همين جوانان نبودند كه هشت سال دفاع مقدس را مديريت كردند آيا تعريف ما از جواني متفاوت شده است يا اينكه ماهيت جواني تغيير پيدا كرده است كشور هميشه جوان نيست و اگر از اين نيروي سرشار جوانان بهره اي نبرد بايد در سال هاي بعد بدون اينكه كمترين بهره اي از نيروي جوانان برده باشد به آنان خدمات درماني ارائه كند .

با نگاهي به كشورهاي اروپايي كه اين روزها با سيل ورود مهاجران مواجه شده اند برخي كشورها با آغوش باز پذيراي اين مهاجران هستند به خصوص كشورآلمان كه قلب صنعتي اروپاست چرا كه به دنبال نيروهاي جوان و كاري هستند و ديروز صدر اعظم المان اعلام كرد كه اين كشور با جذب اين مهاجرين و جذب انها در بازارهاي كار نيروهاي جوان اين كشور را تامين خواهد كرد و طي چند سال با جذب اين جوانان اقتصاد اين كشوربه رشد چند درصدي خواهد رسيد .

و اين در حالي است كه مقام معظم رهبري بارها به مسئولان خاطر نشان كرده اند كه از نيروهاي نخبه و جوان در سمت هاي حساس و كاربردي استفاده شود اما متاسفانه ميبينيم كه مسئولان به جوانان اعتماد ندارند وفقط در مناسبت ها ؛مراسم ها و انتخابات به فكر استفاده ابزاري از نخبگان و جوانان مي افتند و به قول عاميانه پس از انتخابات نيز مسئولان در شغل و جوانان پي نقل ميروند .

براستي آيا زمان اعتماد به جوانان فرا نرسيده است. دولتها بايد به شناسایی نخبگان و جوانان اهتمام بیشتری بورزند  و از جوانان و نخبگان در اداره کشور استفاده كنند و امیدوارم دولت تدبیر اداره و امید با استفاده از ظرفیت جوانان گام های موثری در پیشبرد اهداف خود برداشته که براستی کلید پیروزی جوانان هستند و این یک رویکرد، برد برد خواهد بود.

* فعال امور جوانان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار