جمع شویم کم می‌شویم نُقل محفل این روزهای کرونایی در سراسر کشور و استان سمنان است و انتظار می‌رود آحاد جامعه به خصوص مردم استان سمنان با پای‌بندی به دستورالعمل‌های بهداشتی و ماندن در خانه و احوال‌جویی از هم در بستر فضای مجازی نوروز را تلخ نکنند.
کد خبر: ۹۵۰۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶ 21 March 2021
دورهمی نوروزی، شادی‌ لحظه‌ای برای غمی که ممکن است ابدی شود

 

به گزارش تابناک سمنان ویروس کرونا مهمان ناخوانده در سراسر جهان که بیش از یکسال از شیوع آن می‌گذرد و یکی از مهم‌ترین راه‌های مقابله با آن پرهیز از حضور در شلوغی و برگزاری دورهمی‌های خانوادگی است.

ضرورت دارد آحاد جامعه با استفاده از فضای مجازی عید را به هم تبریک گفته و از حضور در دورهمی‌های خانوادگی پرهیز کنند.

کرونا در یک سال اخیر خاطرات تلخی را برای خانواده‌ها رقم زد و شاید در هر ماه  دستکم چندین خانواده‌ ایرانی از دوری عزیزانشان به دلیل مرگ بر اثر ابتلا به کرونا داغ‌دار شدند و برای خاتمه‌دادن به این خاطرات تلخ، اگر چه سخت و طاقت‌فرسا است، اما چاره‌ای نیست باید در خانه ماند و با استفاده گوشی‌های هوشمند و بستر فضای مجازی دید و بازدید عید را انجام داد.

هر بیمار مبتلا به کرونا می‌تواند تا چندین نفر را مبتلا کند و آیا دل آن را داریم ببینیم پدرمان، مادرمان، فرزندانمان، عزیزترین افراد زندگیمان درگیر ویروس کرونا شدند؟  پس باید در خانه ماند، در شرایط فعلی هیچ‌ کجا امن‌تر از ماندن در خانه نیست.

همیشه در سالیان سال جشن آغاز سال جدید شمسی فرصتی برای نو شدن، استراحت، مسافرت، تفریح و کنار هم بودن و دور هم جمع شدن در ذهن همه ما نقش بسته است، اما کرونا در انتظارات و فرصت‌ها تغییرات شگرفی را ایجاد کرد که یکی از این تغییرات ماندن در خانه در نوروز است.

هر سال این روزها، چهره شهرها رنگ دیگری داشت، از کوچه‌ها و خیابان‌ها بوی دیگری به مشام می‌رسید، حتی نگاه مردم به هم متفاوت بود، لبخندها بر چهره‌ مردم شور و نشاط را به شهر ارزانی می کرد و هر کسی به نحوی پر از جنب و جوش و مشغول آماده کردن خود برای رفتن به استقبال بهار بود، اما امسال کرونا سایه شوم خود را بر کوی و برزن شهرها و روستاهای کشور و استان سمنان افکنده است، وجود این ویروس نه تنها ردپایی از برخی از شغل‌های شب عید باقی نگذاشته بلکه حتی دیگر خبری از نی لبک و فلوت نوازنده‌ها و شعرهای حاجی فیروز نیست.

مردم در سال‌های گذشته در انبوه ظرف‌های ماهی قرمز، به دنبال سبدهای رنگانگ سبزه و گل‌های سنبل می‌گشتند اما امسال دیگر خبری از آن هیاهو نیست و باید در خانه بمانیم تا سالم باشیم به امید نوروزهای آینده بدون کرونا.

خانه ماندن فرصتی برای نگاه به کتاب‌های خاک خورده کنج اتاق است و لذت کتاب خواندن وقتی مزه می‌دهد که کتاب را باز کنید، ورق بزنید و ببینید چقدر دلتان برای کتاب‌خواندن تنگ شده بود.
ماندن در خانه می‌تواند فرصتی برای  تماشای فیلم و سریال در کنار اعضای خانواده فراهم کند و یا به آلبوم عکس خانوادگی نگاه کنند و به این جمله بنگرند این قافله عمر عجب می‌گذرد.
 می‌توان عید امسال را به بعد از شکست کرونا موکول کرد تا هر یک از شهروندان و روستاییان سهمی در مدیریت و مهار شیوع کرونا ایفا کنند.

بیایید روزهای عید امسال را با دور هم بودن در خانه تجربه کنیم و "حول حالنا الی احسن الحال" را به نیت ریشه کنی ویروس کرونا و بهبود حال همه مبتلایان زمزمه کنیم.

جشن نوروز نمادی از سالگرد بیداری طبیعت از خواب زمستانی است که به رستاخیز و حیات منتهی می شود.
عید نوروز مصادف با زمانی است که زمین یک دور کامل را به دور خورشید گردش کرده و در ادامه چرخه جدیدی را شروع خواهد کرد.
در این زمان خورشید دقیقا در شرق طلوع و در غرب غروب می‌کند و بر اساس همین پدیده و به علت اینکه خورشید در مسیری میان مسیرش در انقلاب تابستانی (بیشترین ارتفاع) و مسیرش در انقلاب زمستانی (کمترین ارتفاع) را طی می‌کند مدت شب و روز با هم برابر است و به همین علت اعتدال بهاری نامیده می‌شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار