مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر:
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: بهره‌مندی از ظرفیت خیرین در عرصه آموزش‌های مهارتی و فنی یک ضرورت است و باید این موضوع در جامعه نهادینه شود.
کد خبر: ۹۴۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰ 15 September 2015
تابناک بوشهر: عبدالرسول کازرونی صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید اداره آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر اظهار داشت: با سرمایه‌گذاری خیرین در عرصه‌های آموزشی در توسعه اشتغال پایدار و ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی در جامعه گام‌های مهمی برداشته خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به اینکه با آموزش نیروی کارآمد در توسعه آموزش و اشتغال‌زایی گام برداریم گفت: کارآموزی که به سمت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای جذب می‌شود نیاز این آموزش‌ها را در جامعه احساس کرده است.

کازرونی ادامه داد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای دارای کارشناسان آموزشی باتجربه‌ای است و باید با تدوین برنامه آموزشی مدون از تمامی ظرفیت‌ها در ترویج آموزش‌های مهارتی در سطح استان استفاده کنیم.

وی بابیان اینکه سهم بالایی از فرایند کاری فنی و حرفه‌ای در حوزه آموزش است، افزود: آموزش‌های فنی باید به جوانان استان ارائه شود که در راستای کارآفرینی، اشتغال‌زایی و توانمندسازی نیروی بومی استان در راستای به‌کارگیری در صنایع نفت و گاز باشد.

معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر نیز در این مراسم با اشاره به اینکه آموزش رکن اصلی سازمان فنی و حرفه‌ای است گفت: محور توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مربیان آموزشی هستند و باید با برقراری تعامل سازنده بین آن‌ها در توانمندسازی نیروی انسانی و ترویج آموزش‌های مهارتی گام برداریم.

احمد لیراوی افزود: عملکرد آموزش فنی و حرفه‌ای در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شکل می‌گیرد و در همین راستا در زمینهٔ تجهیز و توسعه آموزش‌ها باید از بهترین امکانات در مراکز استفاده شود.

لیراوی خاطرنشان کرد: اگر برنامه‌ریزی‌ها در اداره آموزش به شکل مطلوب انجام شود روسای مراکز آموزشی نیز در روند اجرایی آن به بهترین شکل عمل خواهند کرد.

با حداکثر توان خود برای توانمندسازی نیروی انسانی تلاش خواهیم کرد                        

کازرونی همچنین در مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید مرکز خواهران بوشهر عنوان کرد: رشد کشورها در توانمندی نیروی انسانی است و با رشد منابع انسانی توسعه اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی نیز حاصل می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به اینکه موفقیت مرکز خواهران بوشهر مرهون تلاش همه همکاران و مربیان این مرکز بوده است، گفت: مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران در شهر بوشهر باید مسیر هدایت و پذیرش خواهران در عرصه‌های مختلف مهارتی را مدنظر قرار دهد.

کازرونی افزود: باید زمینه اجرایی شدن طرح انفال با توجه به ظرفیت‌های بالای مراکز آموزشی مهیا و در راستای پیشبرد این طرح حداکثر تلاش به کار گرفته شود.

وی در ادامه اظهار داشت: در راستای توسعه و ترویج آموزش‌های مهارتی در سطح استان باید با تعامل با دیگر دستگاه‌های اجرایی زمینه انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری در حوزه‌های آموزش‌های مهارتی فراهم شود تا در توانمندسازی نیروی انسانی استان نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به‌وضوح نمایان شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار