در چهار ماهه ابتدایی سال سه هزار و 577 درگیری در قزوین:
طی چهار ماهه ابتدایی سال جاری کمترین میزان درگیری ها در شهرستان البرز و بیشترین میزان آن در شهرستان قزوین رخ داد.
کد خبر: ۹۴۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴ 15 September 2015

روزانه 30 درگیری در استان قزوین/35 درصد ازمراجعین نزاع به پزشکی قانونی خانم ها هستندبه گزارش تابناک از قزوین، به عقیده کارشناسان مسائل اجتماعی ، رعایت نکردن حقوق دیگران از مهم‌ترین عوامل بروز نزاع در جوامع کنونی به شمار می‌رود، البته در این خصوص بحث‌های زیادی انجام شده است و کارشناسان از جمله علل اصلی و عمده این موضوع را کاهش آستانه تحمل در افراد می‌دانند.

با وجود این، اهمیت و فراوانی این نزاع‌ها تا آنجاست که بالاترین حجم پرونده‌ها و مراجعان سازمان پزشکی قانونی را تشکیل داده است. افزایش ترافیک، آلودگی هوا، آلودگی صوتی و... هر کدام نقش غیرقابل انکاری در بروز نزاع‌ها از نوع خیابانی آن دارد.

در استان قزوین نیز همچنان آمار مراجعین نزاع از مجموع موارد معاینات پزشکی قانونی همچنان خودنمایی می کند.

هر چند که خوشبختانه در سطح کشور، استان قزوین جایگاه تقریبا بیست و یکمی را به خود اختصاص داده یعنی ثلث نهایی تعداد استانها؛ اما به هر حال توجه به حقوق دیگران نقش بسزایی در کاهش رفتارهای پر خطر و بهداشت روانی و اجتماعی افراد دارد.

کمترین میزان درگیری ها در شهرستان البرز به ثبت رسیده است

مطابق آخرین آمارها، در استان قزوین طی چهار ماهه ابتدایی سال جاری کمترین میزان نزاع را شهرستان البرز به خود اختصاص داده و بیشترین تعداد آن مربوط به شهرستان قزوین می باشد که پس از قزوین به ترتیب شهرستان های تاکستان، بوئین زهرا و آبیک جای گرفته اند.

بر اساس این آمارها، در شهرستانهای قزوین 17.4 نفر، تاکستان 5.2 (پنج و دو دهم) نفر، بوئین زهرا 2.5 (دو ونیم) نفر آبیک 2.3(دو و سه دهم) نفر و بالاخره البرز 2.2 (دو و دو دهم) نفر و مجموعا در استان قزوین روزانه 30 نفر درگیر شده اند.

گفتنی است تعداد درگیریهای مراجعه شده به ادارت پزشکی قانونی استان، در شهرستانهای قزوین، تاکستان، بوئین زهرا، آبیک و البرز به ترتیب دو هزار و 87 نفر، 631 و 307 و 278 و 274 نفر بوده است.

به عبارتی دیگر بطور میانگین روزانه قریب به 30 نفر در استان بر اثر درگیری و نزاع به مراکز پزشکی قانونی مراجعه می کنند.

گفتنی است بیش از 35 درصد مراجعین نزاع و درگیری را خانم ها تشکیل می دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار