هرچند تلاش لابی های پنهان ونهان موجود در بدنه دولت و وزارت کشور ،تمامی مساعی خود را بر انتصاب گزینه ای از بین معاونین دیگر استانداری ها متمرکز بود وهمین موضوع جمع بندی وتصمیم گیری برای انتصاب استاندار جدید ایلام چند هفته به تعویق اندازد ،اما این اجماع شکل گرفته در ارکان تاثیر گذار ایلام بود که درنهایت خواست واراده خود را بر تصمیم گیران تحمیل نمود.
کد خبر: ۹۴۸۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲ 12 March 2021

تابناک ایلام علی اصغر اسدی ::با تصمیم بی موقع دولت در انتصاب قاسم سلیمانی دشتکی به عنوان استاندار خوزستان ،گمانه زنی های متعددی از سوی رسانه ها وفعالین مجازی در خصوص انتصاب استاندار جدید ایلام  شاهد بودیم . گمانه زنی هایی که در نهایت با انتصاب محمد نوذری ،معاون سیاسی وامنیتی وسرپرست استانداری ایلام خاتمه یافت .

نکته مهمی که در بین تحلیل ها وگمانه زنی های رسانه ای بیش از سایر بخش های خبری خودنمایی می کرد ،تمرکز نگارندگان مطالب تحلیلی بر موضوع مهم انتصاب استاندار ایلام حول محور تامین منافع استان در مدت کوتاه باقیمانده عمر دولت تدبیر وامید بود.

به عقیده بسیاری از تحلیل گران ،صاحبان قلم و دغدغه مندان استان ایلام ،در بازه زمانی باقی مانده تا عمر دولت دوازدهم ،انتصاب استاندار جدید و ناآشنا با مختصات فرهنگی ،سیاسی ،اقتصادی واجتماعی استان می توانست ،برنامه های توسعه ای استان را در این مدت به کما برده وبخشی از برنامه ها وطرح های روی میز مدیریت استان را ابترنماید.

از اینرو شکل گیری اجماعی با محوریت رسانه ها ،نماینده ولی فقیه در استان ،سیاسیون ومتنفذین استان با محور تامین منافع استان وفارغ از نگاهها واختلاف سلیقه ها از طریق انتصاب سرپرست استانداری ایلام به دلیل شناخت کافی از برنامه ها ،جغرافیای استان وسایر مولفه ها ،زمینه را برای فراهم آمدن انتصاب استاندار جدید ایلام همسو با خواست و اراده مردم مهیا نمود.

هرچند تلاش لابی های پنهان ونهان موجود در بدنه دولت و وزارت کشور ،تمامی مساعی خود را بر انتصاب گزینه ای از بین معاونین دیگر استانداری ها متمرکز نمود وهمین موضوع جمعبندی وتصمیم گیری برای انتصاب استاندار جدید ایلام چند هفته به تعویق اندازد ،اما این اجماع شکل گرفته در ارکان تاثیر گذار ایلام بود که درنهایت خواست واراده خود را بر تصمیم گیران تحمیل کرد.

سخنان روز گذشته نماینده ولی فقیه وامام جمعه استان ایلام در دیدار استاندار جدید با ایشان و قدردانی تلاش اصحاب رسانه و همراهی نمایندگان استان در مجلس، برای ایجاد وحدت و تاثیر آن در انتخاب استاندار جدید استان را باید در همین راستان ارزیابی کرد.

از اینرو صرفنظر از مولفه های ارزشمند موجود در استاندار جدید ایلام ،پیش از همه انتصاب محمد نوذری بعنوان استاندار جدید ایلام را باید محصول همگرایی ،تعامل ،هم افزایی و یکپارچگی ارکان تاثیر گذار استان به حساب آورد .موضوعی که می تواند بعنوان نقشه راهی برای دیگر مطالبات استان از مرکز بکاربسته شود و بدون تسامح وتساهل و تنها با در نظر گرفتن منافع مردم استان برای آن برنامه ریزی کرد و جنگید .

اجماع اخیر رسانه ها ،سیاسیون ،ارکان تاثیر گذار استان حول محور منافع استان نشان داد که می توان در عین اختلاف دیدگاه وسلیقه ،برای هدفی مهمتر یعنی منافع وحقوق مردم استان ایلام ،مسیر یکی شدن ،وحدت و هم افزایی بعنوان حلقه مفقوده توسعه استان را در پیش گرفت و از این مسیر اهداف مهم استان و تحقق سریع آن را دنبال کرد .

بدیهی است این رویداد شیرین یعنی اجماع منافع محور بدور از اختلاف دیدگاهها وسلیقه ها می تواند برای استانِ بدون لابی و نفوذ در ارکان قدرت ،مولفه ای امید آفرین قلمداد ،و با حفظ این دستاورد بزرگ ، بعنوان پلتفرمی ارزشمند ومنفعت آفرین ،دیگر مطالبات مردم استان را بر آن پیاده و باقدرت هر چه تمامتر تحقق آن را  از سوی ارکان حاکمیت خواستار شد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار