تابناک-وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات طی سفر صبح امروز از مسیر جاسک به استان هرمزگان با هدف بهره‌برداری از طرح‌های توسعه ارتباطات روستایی. در مناطق جاسک، بشاگرد، حاجی آباد، وارد بشاگرد شد و اجرای سایر مصوبات سفر قبلی را پیگیری کرد.
کد خبر: ۹۴۷۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵ 09 March 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، محمدجواد آذری جهرمی در این سفر دو روزه، علاوه بر بازدید از زیرساخت های تازه فراهم شده و ارتقاء یافته ارتباطی چند روستا در بشاگرد، پروژه های ارتباطی روستاهای این استان را به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح می کند.

در روز اول سفر خود برای بررسی پوشش آنتن دهی تلفن همراه روستاهای شهرستان بشاگرد عازم این شهرستان شد.

وی ابتدا در شهرک مطهر بشاگرد مرز بشاگرد و جاسک توقف و با معتمدین این روستا دیدار و گفتگو کرد. سپس به روستاهای وی و دهندر شهبابک رفت و وعده احداث دو زمین چمن را به جوانان نیز داد. وی از چندین دکل نصب شده در محمودآباد و خمینی شهر بازدید و وضعیت آن را بررسی کرد.

وزیر ارتباطات فردا چهارشنبه در روز دوم سفر نیز با حضور در بندرعباس از طرح های ایجاد و ارتقاء ۱۸۷ سایت تلفن همراه روستایی و اتصال ۲۸۱ روستا به شبکه ملی اطلاعات بهره برداری می ‌کند.

با بهره‌برداری از این طرح‌ها ۳۷ هزار خانوار و ۱۲۶ هزار نفر جمعیت روستایی زیر پوشش تلفن همراه قرار می گیرند.

این دومین سفر محمدجواد آذری جهرمی در ۶ ماه گذشته به استان هرمزگان است و سفر قبلی شهریورماه سال جاری با هدف تحقق عدالت ارتباطی که ازجمله شعارهای کلیدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دوره اخیر محسوب می‌شود.

این وزیر جوان کابینه دولت تدبیر و امید به هرمزگان سفر کرد تا از نزدیک در جریان موانع پیش روی توسعه ارتباطات این استان قرار گیرد.

اوایل آذرماه سال جاری هم برای بررسی آخرین وضعیت اجرای مصوبات این سفر، نشستی با حضور فریدون همتی استاندارهرمزگان و مدیران استان به‌ صورت ویدئوکنفراسی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

در این نشست، اجرای فیبرنوری روستایی درمناطق عمومی بشاگرد و مناطق عمومی حاجی‌آباد و راه‌اندازی و ارتقاء سایت‌های تلفن همراه در مناطق مختلف استان موردبررسی قرار گرفت.

به دنبال پیگیری‌های مصوبات سفر پیشین وزیر ارتباطات به هرمزگان و با تخصیص ۱۴۲ میلیارد تومان، روند توسعه ارتباطات در استان شتاب گرفت و برهمین اساس روستاهای دفاری، گوری مرادی و چاقو شرقی از توابع جزیره قشم با هزینه ۶ میلیارد تومان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

همچنین شرکت مخابرات ایران با ۳۴ میلیارد تومان هزینه، ۲۳۰ کیلومتر فیبرنوری در حوزه روستایی (۱۰۶ کیلومتر منطقه عمومی شهرستان بشاگرد و ۷۰ کیلومتر در منطقه عمومی شهرستان حاجی‌آباد) را اجرا کرد.
از سوی دیگر ۱۳۱ سایت در مناطق عمومی شهرستان‌های بشاگرد و حاجی‌آباد برای پوشش ۲۲۲ روستا با جمعیت ۷۰ هزار نفر با هزینه ۱۰۲ میلیارد تومان راه‌اندازی شده است.

همه روستاهای بشاگرد تا فروردین ماه 1400به شبکه جهانی اینترنت متصل می شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در روستای "وی" از اتصال این روستا به شبکه جهانی اینترنت خبرداد و رضایت مردم را سرمایه اصلی مسئولان دانست.

محمد جواد آذری جهرمی در ابتدای سفر استانی خود به هرمزگان، برای بررسی ارتباطات روستایی به روستای "وی" شهرستان بشاگرد رفت و درجمع مردم این روستا با تاکید براینکه ارتباطات حق شماست هر کاری هم که تا به امروز در این حوزه انجام شده وظیفه دولت بوده است، گفت: از این پس شما هم می‌توانید نظارت میدانی بر خادمان خود داشته باشید. که اولین اتفاق هم شب گذشته افتاد.

وی افزود: فیلمی از چند کانال مختلف به دست من رسید که یک تکه از مسیر فیبر نوری را درست حفاری نکرده بودند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: یکی از مردم منطقه فیلمی گرفته بود که شاید این فیلم ۳۰ ثانیه بود و به همکارانم نشان دادم و تاکید شد باید در ظرف یک روز مشکل فیبرنوری منطقه حل شود.

آذری جهرمی ادامه داد: بنابراین برقراری شبکه ارتباطی فرصت و حقوقی فراهم آورده تا بتوانید مطالباتتان را پیگیری کنید.

وی ضمن قدردانی از تلاش های جوانان گروه جهادی حاج قاسم سلیمانی تصریح کرد: حضور این گروه در وسط میدان و کمک کردن به بخش ارتباطات برای دایر کردن دکلهای ارتباطی، برق رسانی، جاده کشی کمک بزرگی بود.

وزیرارتباطات بیان داشت: ۸۵ درصد روستاهای شهرستان بشاگرد به اینترنت متصل شده‌اند و این قول را به شما می دهم که تا اول فروردین ماه سال آینده، همه روستاهای بشاگرد به شبکه جهانی متصل شوند.

آذری جهرمی خاطرنشان کرد: دانش آموزان مدرسه پنج کلاسه این روستا از ما درخواست دارند تا مدرسه آنها را هوشمند و این قول را هم می دهیم تا این مدرسه را نیز هوشمند کنیم.

انتهای پیام/ز 686

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار