جانشین فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان هفته دفاع مقدس را فرصتی ارزنده برای انعکاس دستاوردهای دوران دفاع مقدس دانست و بازسازی عملیات کربلای یک را مهمترین برنامه این هفته در هرمزگان اعلام کرد.
کد خبر: ۹۴۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۷ 14 September 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، سرهنگ علی علی ‌نژاد به مناسبت تشریح برنامه هفته دفاع مقدس در نشست خبری با اشاره به اهمیت هفته دفاع مقدس از نگاه مقام معظم رهبری مبنی براینکه «هفته دفاع مقدس نمودار مجموعه‌ای از برجسته‌ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از مرزهای میهن اسلامی و جانفشانی دلاورانه در پای پرچم برافراشته اسلام و قرآن است» گفت: هفته دفاع مقدس فرصتی ارزنده برای انعکاس دستاوردهای دوران دفاع مقدس است.
 
 وی افزود: آرامش و اقتدار امروز ما مرهون ایثارگری شهدا و رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس بود.
 
 جانشین فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان با اشاره به اینکه استان هرمزگان یک هزار و 250 شهید و 2 هزار و 446 جانباز را در طول دفاع مقدس تقدیم کرد، گفت: امروز با تاسی از فرهنگ دفاع مقدس از بالندگی و ارزش‌های نظام و انقلاب غفلت نکرده و از آن دفاع می‌کنیم.
 
 وی با اشاره به برگزاری بیش از 700 برنامه در سطح هرمزگان گفت: اولین روز هفته دفاع مقدس با شعار نیروهای مسلح، سلحشوری و پایمردی، شاهد رژه و نمایش اقتدار نیروی‌های مسلح در بلوار ساحلی پشت فرمانداری و استانداری بندرعباس برگزار می‌شود.
  
علی‌ نژاد در ادامه در مورد اعلام برنامه‌های دفاع مقدس در هرمزگان تصریح کرد: از روز 31 شهریور تا ششم مهرماه روزهای هفته دفاع‌مقدس به ترتیب روز «نیروهای مسلح، سلحشوری، پایمردی»، «روحانیت، علم و دانش‌پژوهی، سربازان»، «شهیدان، جانبازان، صلابت و فخرآفرینی»، «معنویت، زنان، خانواده و سلامت»، «دفاع همه جانبه، جوانان، پشتیبانی مردمی و اصناف»، «ولایتمداری، رزمندگان، جهادگران، ‌آزادگان، پیش‌کسوتان»، «حدت ملی، بصیرت، دشمن‌شناسی و بیداری اسلامی و استکبارستیزی»، «فرماندهان، عزت مداران، حماسه‌آفرینان» نامگذاری شده است.
 
 وی در ادامه با بیان اینکه رزمندگان استان هرمزگان نقش مهمی در عملیات‌های دریایی، آبی و خاکی و همچنین در درگیری‌های مستقیم با آمریکا در خلیج فارس نیز نقش موثری داشته‌اند، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های محوری را بازسازی عملیات کربلای یک در شهرستان میناب اعلام کرد.
  
جانشین فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان افتتاح نمایشگاه هفته دفاع مقدس در بلوار ساحلی را از برنامه‌های اولین روز هفته دفاع مقدس اعلام کرد و افزود: در این نمایشگاه بیش از 37 غرفه در قالب آخرین دستاوردهای نظامی و فعالیت‌های فرهنگی و هنری با نوآوری و خلاقیت‌های جدید ارائه می‌شود.
 
 
وی در این رابطه افزود: در این عملیات نقش رزمندگان استان هرمزگان به ویژه در ارتفاعات قلاویزان در آزاد سازی مهران به عرصه نمایش گذاشته می‌شود.
 
علی نژاد با اشاره به اینکه بازسازی عملیات‌های دفاع مقدس تصریح کرد: در عملیات کربلای یک نقش رزمندگان هرمزگان به ویژه حضور موثر رزمندگان رودان و مینابی ما بسیار تاثیرگذاربوده است.
 
 وی با اشاره به اهمیت بازسازی عملیات‌های دفاع مقدس تصریح کرد: بازسازی گوشه‎هایی از عملیات‎های رزمندگان در دوران هشت ساله دفاع مقدس رویکرد جدید و تازه‎ای در اجرای برنامه‎های فرهنگی است که طی سال‌های گذشته با موفقیت‌های زیادی همراه بوده است.
 
 جانشین فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان ادامه داد: مشاهده دلیرمردی و رشادت رزمندگان در جبهه‎های دفاع مقدس ذهن بیننده را با واقعیت‎های جنگ آشنا کرده و تاثیر مثبتی بر نوع تفکر آن‌ها نسبت به این دوران به یاد ماندنی در تاریخ ایران اسلامی دارد.
 
 
 وی در ادامه، نواختن زنگ مقاومت در مدارس، برپایی ایستگاه صلواتی در سطح شهر، یادواره‌های شهدا با موضوع «آبروی کوچه آبروی محله»، حضور زنان رزمنده هرمزگان که حضوری مستقیم در امداد رسانی و پشتیبانی جنگ داشته‌اند، در مدارس دخترانه و خاطره گویی آن‌ها برای دانش آموزان را بخش دیگری از برنامه‌های دفاع مقدس برشمرد.
 
  
علی‌ نژاد در پایان حضور گسترده بسیجیان در نماز جمعه، سرکشی از خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری، عکاسی، برپایی شب شعر، محافل قرآنی، اعزام تیم‌های پزشکی به روستا‌ها و کوهپیمایی بسیجیان، برگزاری همایش پیاده روی خانواده‌ها و شبی با شهدا را بخش دیگری از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته در سطح استان هرمزگان اعلام کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار