مدیرکل کمیته امداد استان قم:
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم با اشاره به مشکلات مالی این نهاد حمایتی در تهیه کمک جهیزیه به دختران نیازمند گفت: 500 دختر نیازمند در نوبت دریافت کمک جهیزیه هستند که از خیران و نیکوکاران در این راستا یاری می‌طلبیم.
کد خبر: ۹۴۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸ 14 September 2015
به گزارش تابناک قم، ‌عبدالله جلالی در نشست خبری که در کمیته امداد امام خمینی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های هدفمند و منسجم که این نهاد حمایتی آن را دنبال می‌کند ازدواج جوانان نیازمند است.

وی با تشریح برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی برای ازدواج جوانان نیازمند، تصریح کرد: ما به دنبال فراهم کردن بستر ازدواج موفق هستیم که در این راستا دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج را برای دختران و پسران در آستانه ازدواج برگزار می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم دیگر اقدامات این نهاد حمایتی را برای ازدواج جوانان نیازمند را پشتیبانی مالی ذکر کرد و گفت: در طول پنج ماه نخست سال جاری بستر ازدواج 610 نفر از دختران و پسران نیازمند فراهم شد که در این راستا به دختران نیازمند مبلغ 30 میلیون ریال به عنوان کمک جهیزیه اهدا و مبلغ 30 میلیون ریال نیز تسهیلات قرض‌الحسنه بدون کارمزد اعطا شد.

وی با اشاره به حمایت‌های کمیته امداد امام خمینی برای ازدواج پسران نیازمند، بیان کرد: مبلغ 10 میلیون ریال به عنوان کمک ازدواج به پسران نیازمند در آستانه ازدواج اهدا و مبلغ 30 میلیون ریال نیز تسهیلات قرض‌الحسنه بدون کارمزد اعطا شد.

 جلالی ادامه داد: در آستانه سالروز ازدواج حضرت زهرا‌ (س) و حضرت علی (ع)،‌مبلغ 12میلیارد ریال برای تهیه جهیزیه دختران و اهدا وام بلاعوض به 150 نفر از دختران و پسران نیازمند اعطا شد.

وی، همچنین از دیگر برنامه‌های حمایتی از ازدواج جوانان نیازمند را تجلیل نوعروسان با مهریه کم عنوان کرد و گفت: جشن ازدواج یک زوج دیالیزی به تازگی با حمایت خیران و نیکوکاران در تالار امیران برگزار شد که با مشارکت اتحادیه چلوکبابی‌ها مقرر شده است جشن ازدواج یکی از دختران نیازمند را نیز در یکی از تالارهای شهر برگزار کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی با در نظر گرفتن آبروی عروس خانم‌ها و آقا دامادهای نیازمند به ایشان در بحث ازدواج کمک می‌کند.

وی از اهدای 100 تخته فرش توسط یکی از خیران قمی برای نوعروسان نیازمند خبر داد و تصریح کرد: هیچ سالی به اندازه سالی که اکنون در نیمه آن قرار داریم با مشکل مالی برای تهیه جهیزیه روبه‌رو نبودیم  و به همین دلیل دست به دامان خیران و نیکوکاران هستیم.

جلالی با تاکید بر ضرورت کمک خیران و نیکوکاران برای ازدواج جوانان نیازمند بیان کرد: با وجود افزایش 18 درصدی کمک خیران و نیکوکاران کمک‌های دولتی کاهش یافته است.

 وی با بیان اینکه میزان ازدواج‌ دختران نیازمند با افزایش روبه‌رو بوده است، گفت: در حال حاضر 500 نفر از دخترانی که از حمایت‌های کمیته امداد امام خمینی بهره می‌برند در نوبت دریافت کمک جهیزیه هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم ضمن قدردانی از خیران و نیکوکارانی که مهمترین دغدغه آنان کمک به زوج‌های جوان است تصریح کرد: در پنج ماه نخست سال جاری،‌بیش از 100 میلیون ریال به صورت نقدی و غیر نقدی از سوی خیران و نیکوکاران برای کمک جهیزیه دختران جوان اهدا شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حمایت کمیته امداد امام خمینی برای اشتغال جوانان اشاره و تصریح کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با هزینه کرد این نهاد حمایتی برای بسترسازی اشتغال جوانان برگزار می‌شود و در صورتی که جوانان مورد حمایت،‌ شرایط لازم را داشته باشند برای دریافت تسهیلات اشتغال به بانک معرفی می‌شوند.

جلالی با اشاره به شمار کسانی که در حال حاضر از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره می‌برند، تصریح کرد: 651 نفر در حال آموزش فنی هستند که بستر اشتغال برای آنان ایجاد شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم در بخش پایانی سخنان خویش از همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال جاری بانک‌ها در بحث تسهیلات تبصره 16 ابلاغی مجلس شورای اسلامی به خوبی وارد شدند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار