مدیرکل گمرک استان ایلام؛
مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه ۳۴۴ میلیون دلار کالا از طریق مرز مهران به کشور عراق صادر شده است.
کد خبر: ۹۴۱۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵ 17 February 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ غلامی اظهار داشت : این میزان کالا با بیش از ۶۵۱ هزار تن از طریق مرز بین‌المللی مهران به عراق صادر شده است.

وی تاکید کرد: مهمترین اقلام صادراتی شامل مصالح ساختمانی، میوه و تره‌بار، محصولات پلاستیکی، محصولات صنعتی، شیشه و جام، لوازم خانگی و محصولات فلزی بوده است.

مدیرکل گمرک استان ایلام با بیان اینکه هم‌اکنون تردد کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی به مرز مهران به صورت عادی در جریان است، تاکید کرد: کالاها ابتدا در محوطه گمرک ترخیص و سپس توسط کامیون‌های عراقی بارگیری می‌شوند و صادرات بدون وقفه و مشکل خاصی در حال انجام است.

غلامی با اشاره به میزان صادرات کالا از مرز مهران در سال گذشته گفت: سال گذشته ۲ میلیون و ۷۹ هزار تن کالا از کمرک مهران به عراق صادر شد که از لحاظ حجمی ۲۴ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی افزود: ارزش دلاری کالاهای صادر شده طی سال گذشته با توجه به کاهش ۳۰ درصدی ارزش پایه صادراتی در گمرک یک میلیارد و ۱۸۲ میلیون دلار بود درحالیکه این مقدار در سال ۹۷ بر اساس ارزش پایانه صادراتی سال ۹۷، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار بوده است.

مدیرکل گمرک استان ایلام تاکید کرد: ارزش ریالی صادرات کالا از مرز مهران با ارز نیمایی سال گذشته ۱۳۰ هزار میلیارد ریال بوده است که ۴۸ درصد رشد را به صورت ریالی نشان می‌دهد./م

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار