مدیرکل گمرک ایلام ؛
مدیرکل گمرک ایلام گفت: ۲۸۴ میلیون دلار کالا از زمان آغاز عالیت مرز مهران پس از محدودیت‌های کرونا تا کنون به کشور عراق صادر شده است.
کد خبر: ۹۲۰۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰ 02 December 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛روح‌الله غلامی اظهار داشت: میوه و تره‌بار، آهن‌آلات، کاشی، سرامیک، شیشه و مصالح ساختمانی از مهمترین کالاهای صادراتی به کشور عراق است.

وی با بیان اینکه در مرز مهران با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی، فعالیت تجاری بین تجار ایرانی و عراقی انجام می‌شود، افزود: در هشت ماه گذشته ۵۳۴ هزار تن کالا از سراسر کشور به ارزش ۲۸۴ میلیون دلا از طریق مرز مهران به عراق صادر شده است.

غلامی با اشاره به محدودیت‌های صادرات در مرز مهران به دلیل شیوع کرونا، یادآور شد: با شیوع کرونا مقرر شد صادرات کالا در تیر و مرداد ماه ۲ روز در هفته صورت گیرد، پس از آن این محدودیت‌ها به صادرات در چهار روز هفته افزایش یافت و از آغاز مهرماه نیز تاکنون صادرات در تمامی روزهای هفته انجام می‌گیرد.

مدیرکل گمرک ایلام اضافه کرد: بیش از ۲ هزار کارگر، تاجر، راننده، نیروهای خدماتی و ترخیص کار در مرز مهران مشغول به فعالیت هستند.

وی تاکید کرد: صادرات کالاهای اساسی و اقلام ضروری که به طور مستقیم با سفره مردم ارتباط دارد، از مرز بین‌المللی مهران ممنوع است.

مدیرکل گمرک ایلام با اشاره به میزان صادرات کالا از مرز مهران در سال گذشته گفت: سال گذشته ۲ میلیون و ۷۹ هزار تن کالا از گمرک مهران به عراق صادر شد که از لحاظ حجمی ۲۴ درصد رشد را نشان می‌دهد./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار