مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سلماس از اعلام علاقمندی و آمادگی سرمایه گذاران چینی برای مشارکت در پروژه های منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۴ 14 September 2015

به گزارش تابناک آذربایجان غربی : علی رحیمی روز جمعه در حاشیه دیدار با گروهی از سرمایه گذاران چینی شرکت اس.ام.ای در گفتگو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر بسترسازی برای حضور سرمایه گذاران خارجی در منطقه ویژه اقتصادی سلماس افزود: این شهرستان از سرمایه گذاران کشورهای خارجی در زمینه های مختلف توسعه و سرمایه گذاری استقبال می کند.

وی به ظرفیت های منحصر به فرد سلماس در بخش های مختلف تولیدی و سرمایه گذاری به ویژه تولید ماشین آلات و خودرو اشاره کرد و گفت: شهرستان سلماس آمادگی لازم برای جذب سرمایه گذاران تمامی این بخش ها از جمله حوزه تولید خودرو را دارد.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سلماس اظهار کرد: هیات چینی با هدف سرمایه گذاری 500 میلیون دلاری در منطقه ویژه اقتصادی سلماس در زمینه های نساجی ، فناوری اطلاعات ، ماشین آلات معدنی ، خودرو و نیز تولید مواد و مصالح ساختمانی به این شهرستان سفر کرده است.

رحیمی اضافه کرد: سرمایه گذاران این هیات چینی از استان سی.چوان و شهر چندوو بوده و ریاست این هیات بر عهده آقای گوو زون لو مدیرکل سرمایه گذاری کشورهای خارجی شرکت است.

وی اظهار کرد: شرکت های سرمایه گذاری با بررسی ظرفیت های سرمایه گذاری استان و منطقه ویژه اقتصادی سلماس اقدام به عقد تفاهم نامه می کنند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلماس در خصوص اقدامات حمایتی از تولیدکنندگان و اعمال معافیتهای گمرگی در این منطقه گفت: در مناطق ویژه اقتصادی تسهیلاتی برای واردات کالا به صنعتگران داده می شود تا بدون پروسه زمانی کالاهای خود را از گمرگ ترخیص کنند و همچنین از معافیت های گمرکی و مالی بهره مند شوند تا قیمت تمام شده محصول برای تولیدکننده های داخلی صرفه اقتصادی داشته باشد.

وی ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی سلماس در سه فاز اجرا می شود که فاز نخست آن با 187 هکتار و با انجام اقداماتی از قبیل آماده سازی ، دیوارکشی و ساخت ساختمان ها امسال به بهره برداری می رسد و فاز دوم و سوم آن با 400 و 500 هکتار در آینده اجرایی خواهد شد.

معاون فرماندار سلماس نیز در این دیدار گفت: برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی سلماس مشکلی از نظر تأمین زیرساخت های سرمایه گذاری وجود ندارد.

امیر تیموری بیان کرد: شرکت های چینی سرمایه گذار در آذربایجان غربی پس از مذاکره و رایزنی با مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی آذربایجان غربی و منطقه ویژه اقتصادی تفاهم نامه امضا می کنند.

به گزارش ایرنا ، منطقه ویژه اقتصادی سلماس در اردیبهشت سال 82 به تصویب هیات وزیران و در دی ماه 89 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و چندی پیش نیز با دستور استاندار آذربایجان غربی اجرای این پروژه به شهرداری سلماس محول شد.

منطقه ویژه اقتصادی سلماس با توجه به نزدیکی به فرودگاه های خوی و ارومیه ، راه آهن و مرزهای جلفا ، بازرگان ، رازی و سرو و دو مرکز استان آذربایجان غربی و شرقی ، در صورت راه اندازی کامل می تواند یکی از مناطق استراتژیک اقتصادی کشور شود.

منطقه ویژه اقتصادی سلماس تنها منطقه ویژه مصوب هیات دولت و مجلس در آذربایجان غربی می باشد که راه انداری آن در سالهای متوالی به علت پاره ای از مشکلات اداری و قانونی به تعویق افتاده است
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار