مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری ایلام گفت: قربانیان برخورد با مین در طول چهار سال گذشته بطور چشمگیری کمتر شده است، بطوریکه طی سال های ۹۴ تا ۹۸ به یک نفر رسیده که از این نظر کاهش ۹۲ درصدی را نشان می دهد.
کد خبر: ۹۴۰۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰ 15 February 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ جوهر نادری اظهار داشت: قربانیان برخورد با انواع مین های کاشته شده توسط دشمن بعثی در گستره جغرافیایی استان ایلام طی سال های ۶۷ تا ۹۴ سالانه بطور متوسط ۱۲ نفر بوده است.

وی افزود: این مقدار در طول چهار سال گذشته بطور چشمگیری کمتر شده است، بطوریکه طی سال های ۹۴ تا ۹۸ به یک نفر رسیده که از این نظر کاهش ۹۲ درصدی را نشان می دهد.

مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری ایلام تاکید کرد: ۳۳۴ نفر از مردم این استان از سال ۶۷ تا پایان سال ۹۸ بر اثر برخورد با این مهمات جنگی جان خود را از دست داده اند که ۳۲۷ نفر از این تعداد مربوط به قبل از سال ۹۳ بوده است.

نادری یادآور شد: یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی استان ایلام بویژه در شهرستان های مهران و دهلران در دوران دفاع مقدس به انواع مهمات بجای مانده از درگیری ها آلوده شد که بیشتر این اراضی پاکسازی شده و تنها ۲۱ هزار و ۲۸۱ هکتار از مناطق آلوده به مین دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در مرزهای استان ایلام باقیمانده است که در دستور پاکسازی قرار دارد./م

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار