تابناک: معاون پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: والدین اگر از چشم‌وهم چشمی‌های رایج کاسته و بر میزان اعتقادات دینی و مهارت‌های زندگی جوانان بیفزایند، قطعاً مانع از بروز اختلاف در دوران زناشویی می‌شوند، این فرصت آموزش جوانان تکرار ناپذیر است.
کد خبر: ۹۴۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۲ 13 September 2015

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، محسن غفاری، معاون منابع و پشتیبانی اداره کل ورزش وجوانان استان مرکزی امروز، 22 شهریور در نشست تخصصی اساتید و مشاورین حوزه ازدواج با محوریت جوانان، توانمند‌سازی مهارت‌های زندگی و مدیریت خانواده، که در این اداره‌کل برگزار شد  گفت: ازدواج یکی از نیازهایی است که بر اساس غریزه خداوند در تمامی انسان‌ها برای رسیدن به کمال انسانی قرار داده است.

وی با بیان اینکه ازدواج موفق بر پایه اصول دینی و اسلامی نیازمند مقدماتی است، اضافه کرد: بدون تردید ازدواجی پایدار و تأثیرگذار است که تمامی ابعاد و زوایای آن قبل از شکل گیری مورد توجه قرار گرفته و با انتخابی آگاهانه همراه شود.

غفاری یکی از بسترهای لازم برای تشکیل خانواده‌ای سالم را رفع مشکلات مالی بیان کرد و گفت: ایجاد مشاغل در شأن و شخصیت افراد می‌تواند آنان را به حرکت در مسیر ازدواجی ماندگار ترغیب کند؛ ازاین‌رو مسئولان امر باید در گسترش منابع کاری و سرمایه‌گذاری در این راستا از تمامی ظرفیت موجود استفاده کنند.

این مقام مسئول مشکلات اقتصادی را یکی از دلایل کمرنگ بودن ازدواج بین جوانان برشمرد و گفت: مباحث مربوط به معیشت و ارتزاق از نیازهای اساسی و غیرقابل انکارست که باید مورد توجه مسئولان ذی‌ربط و خانواده‌ها قرار گیرد که با اشتغال‌زایی درست رفع می‌شود، حضور  خیرین در توسعه ازدواج با  ایجاد زمینه کار و فعالیت‌های اجتماعی و بسترسازی ازدواج موفق و پایدار بسیار حائز اهمیت است.

وی آگاهی قبل از ازدواج را یکی از عناصر مهم در ازدواج موفق خواند و تصریح کرد: توسعه فرهنگ ازدواج سالم منطبق با اصول دین اسلام یکی از مباحثی است که باید در جامعه مورد توجه قرار گیرد؛ چراکه دشمنان از این طریق نیز وارد شده و قصد ضربه زدن به مقدسات دینی و تفکرات اسلامی جوانان و خانواده‌ها را دارند.

غفاری در ادامه به تشریح قابلیت زوجین برای دفاع از زندگی فردی و اجتماعی پرداخت و افزود: بدون شک عدم کسب توانمندی در حوزه مهارت‌های زندگی جوانان را از پرورش قابلیت‌ها و ابتکار عمل در زمینه‌های مختلف باز می‌دارد، که در این زمینه برگزاری کلاس‌های آموزشی لازم قبل و بعد از ازدواج راه‌گشا است. 

وی در بخشی از سخنان خویش به توجه والدین نسبت به تربیت فرزندان خویش و کسب مهارت‌های زندگی اشاره کرد و گفت: والدین اگر از چشم و هم چشمی‌های رایج در جامعه کاسته و بر میزان اعتقادات دینی و الهی بیفزایند قطعاً از ظهور اختلافات خانوادگی در دوران زناشویی و طلاق جلوگیری خواهد شد، این فرصت برای آموزش جوانان تکرار ناپذیر است.

معاون منابع و پشتیبانی اداره‌کل ورزش و جوانان استان مرکزی در پایان، اظهار کرد: جوانان باید آستانه تحمل خویش در برابر سختی و مشکلات را بالا برده و با اجرای برنامه‌های صحیح و استفاده از کارشناسان مربوطه به قوام زندگی خویش کمک کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار