همزمان با سالگرد سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی:
استان خراسان شمالی در شاخص‌های فضای آموزشی از میانگین کشوری پایین‌تر است.و جزء استان های محروم به شمار می آید،بیشترین محرومیت در منطقه مانه و سملقان و راز و جرگلان می باشد که بیشترین مدارس خشت و گلی را دارد که با تامین اعتبار مصوب سفر مقام معظم رهبری،مدارس خشتی و گلی در استان جمع آوری خواهد شد
کد خبر: ۹۳۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۸ 14 September 2015

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در گفتگو با خبرنگارتابناک خراسان شمالی،گفت: 19 مهر امسال به مناسبت سالروز سفر رهبری به استان از 32پروژه ساخت مدارس بهره برداری میشود

ابوالقاسم بابایی افزود:این پروژه ها شامل 204کلاس درس با 33هزار و 137متر مربع زیر بنا احداث شده است.

وی با اشاره به اینکه اعتبار هزینه شده 37 میلیارد و 400 میلیون تومان است، گفت: این اعتبارات از محل اعتبارات ملی و رهبری تامین شده است.

وی افزود:این پروژها در شهرستان های راز و جرگلان ، بجنورد، شیروان ، فاروج ، مانه و سملقان ، اسفراین،جاجرم و گرمه قرار دارد.

بابایی خاطر نشان کرد:این پروزه ها شامل 8 پروژه روستایی و 24 پروژه شهری از جمله احداث خوابگاه در شیروان، اسفراین ، بجنورد - کانون پرورشی در راز و جرگلان و سالن ورزشی در بجنورد است .

مدير کل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس در گفتگو با تابناک خراسان شمالی گفت: طي سفر هيئت دولت به استان مصوب شد که 20 ميليارد تومان براي حذف 100 کلاس خشتي و گلي به خراسان شمالي تخصيص يابد بر همين اساس مصوب شد،در مرحله اول بيش از 9 ميليارد ريال در اختيار اين اداره کل قرار گيرد.

ابوالقاسم بابايي خاطرنشان کرد:بر همين اساس،9 ميليارد تومان از این اعتبار در اختیار اداره کل نوسازي قرار گیرد و شروع به عملیات در دستور کار قرار بگيرد تا مبلغ باقي مانده هم در مراحل بعدي ابلاغ شود.




منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار