مدیرکل کمیته امداد ایلام و دبیر شورای زکات استان گفت: مردم نیکوکار این استان از ابتدای سال تاکنون بیش از ۵۵ میلیارد ریال زکات پرداخت کرده اند که به میزان حدود ۹۹ درصد زکات هدف گذاری شده این استان بوده است.
کد خبر: ۹۳۴۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۹ 24 January 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ قنبر موسی نژاد  در نشست شورای زکات استان اظهار داشت : از میزان زکات جمع آوری شده این استان ۸۷ درصد آن صرف پرداخت به فقرا و نیازمندان شده و ۱۳ درصد نیز صرف انجام پروژه های عمرانی عام المنفعه شده است.

مدیرکل کمیته امداد ایلام ادامه داد: علاوه بر کمک هایی که از محل زکات به بیش از ۹ هزار خانواده نیازمند پرداخت شده است، حدود ۹۰ مورد خدمت مسکن نیز شامل، ساخت و بهسازی برای نیازمندان استان انجام گرفته است.

موسی نژاد گفت: پرداخت ۳۴ مورد کمک هزینه خرید جهیزیه، ۷۷ مورد کمک درمانی، ‭۱۳۰‬ مورد کمک هزینه تحصیلی و یک مورد آزادی زندانی از دیگر مصارف زکات در استان ایلام بوده است.

وی با عنوان اینکه امسال برای نخستین بار در استان ایلام از محل زکات جمع آوری شده برای نیازمندان استان شغل ایجاد شده است، اضافه کرد: در این زمینه با توجه به اینکه ‭۶۵۰‬ رأس دام به عنوان زکات جمع آوری شده بود عمده این دام ها با هدف ایجاد شغل و درآمد در اختیار خانواده های نیازمند استان قرار گرفت./م

بیشتر بخوانید :

جمع آوری ۹ میلیارد و ۱۴۶ میلیون ریال زکات در ۶ ماهه اول سال جاری در دهلران

رشد جمع آوری زکات در شهرستان بدره 2 برابر شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار