شهر ملک آباد در 35 کیلومتری مشهد به دليل گسترش و فزوني جمعيت با کمبود شديد آب مواجه است و بنا به گفته برخي مسئولان در برخي مواقع منازل شهروندان توسط تانکر آبرساني مي شود.
کد خبر: ۹۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۵ 02 March 2015

به گزارش تابناک به نقل از ویژه نامه خراسان رضوی روزنامه خراسان ، ملک آباد مرکز بخش احمدآباد مشهد است که در فاصله ۳۵ کيلومتري اين کلان شهر قرار دارد. اين شهر پيشاني اصلي ورود به مشهد است و روزانه هزاران زائرومسافر از حاشيه آن عبور مي کنند و اغلب آن ها نيز در اين شهر توقفي هر چند کوتاه دارند.

خانمي خانه دار به خراسان گفت: همين الان که فصل زمستان است آب شرب منزل مان که در طبقه دوم قرار دارد يا بسيار کم فشار است يا برخي اوقات قطع مي شود.

محمدي يکي ديگر از شهروندان نيز گفت: شهر ملک آباد در حال توسعه است و در آينده افراد زيادي که مسکن مهر خريداري کرده اند در اين شهر سکونت مي يابند. او افزود: ملک آباد تا چند سال پيش جمعيت زيادي نداشت و شبکه آب شرب آن نيز جوابگوي همان جمعيت بود ولي اکنون که شهر گسترش يافته است با همان شبکه قبلي تأمين آب، مديريت مي شود.

عليزاده شهروند ديگري نيز گفت: اگر وضع همين گونه باشد و آب شرب شهر تأمين نشود برخي شهروندان مجبورند به مشهد مهاجرت کنند. او افزود: شايسته نيست شهري که در پيشاني ورودي مشهد قرار دارد با کمبود يا قطعي آب مواجه شود.

شهروند ديگري نيز گفت: با اين خشکسالي ها و کمبود آب خدا تابستان آينده را به خير کند، از مسئولان بپرسيد چرا به فکر ملک آباد نيستند؟

يحيي فرجي عضو شوراي اسلامي شهر ملک آباد و عضو شوراي شهرستان مشهد نيز بارها در جلسات متعدد و از جمله در جلسات شوراي شهرستان از کمبود آب شهر ملک آباد سخن گفته است. او به خراسان مي گويد: شوراي شهر ملک آباد و مسئولان آن آماده هر گونه همکاري براي تأمين آب شرب شهر هستند.

او افزود: کمبود شديد آب شرب به زيان توسعه ملک آباد است و بحران آب نيز پيامدهاي اجتماعي متعددي در پي خواهد داشت.

«محمدرضا محمدزاده» رئيس شوراي اسلامي شهر ملک آباد نيز به خراسان مي گويد: آب شرب اين شهر توسط ۲ حلقه چاه تأمين مي شود که با توجه به افزايش جمعيت و رشد بيش از ۱۰ درصدي جمعيت اين شهر، اين ۲ حلقه نيز جوابگوي نياز شهروندان نيست. او مي افزايد: در بعضي از اوقات آب شرب شهروندان توسط تانکر تأمين مي شود و در منازل بالا دست شهر آب شرب شبکه يا با کمبود فشار مواجه است يا به طور کلي قطع مي شود. او گفت: هم اکنون آب شرب حدود ۳۰ درصد از جمعيت شهر قطع است و در ماه هاي محرم و صفر که به آب نياز بيشتري بود مجبور به تأمين آب شرب برخي مناطق توسط تانکر بوديم.

وي در مورد اقدامات انجام گرفته براي تأمين آب شرب ملک آباد هم گفت: مجوز حفر چاه را اخذ کرديم و بدين منظور زميني نيز واگذار شده است. وي افزود: موضوع تأمين آب شرب شهر در کميته تأمين مصوب شده است ولي تاکنون به مرحله اجرا نرسيده است. رئيس شوراي شهر ملک آباد افزود: آخرين نشست ها و پيگيري هاي ما در اين زمينه به نيمه دوم مهرماه امسال بازمي گردد، از آن زمان ۴ ماه مي گذرد ولي هيچ اقدامي انجام نشده است. وي افزود: با توجه به خشکسالي هاي اخير هر چه به فصل گرما نزديک تر مي شويم مشکل کمبود آب شرب ملک آباد نيز حادتر مي شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار