کد خبر: ۹۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۹ 02 March 2015
استاندار البرز به مدیران توصیه کرد تا در راستای فعالیت‌ها و ساماندهی سمن‌های استان، با رویکرد تشکیل سمن‌های تخصصی در هر دستگاه و واگذاری بخشی از خدمات با رویکرد بکارگیری مشارکت گرفتن مردم در اجرای امور تأکید کرد.
سیدحمید طهایی با اعلام این خبر گفت: مشارکت مردم در توسعه و آبادانی استان یکی از شعارهایی بوده که تا پیش از این جنبه گفتمان سازی داشته است و اکنون زمان آن فرا رسیده تا وعده و شعارها، جامه تحقق به خود بپوشد.
وی تصریح کرد: یکی از این دست گفتمان های طرح شده بکارگیری مشارکت مردم در تصمیم گیری های امور مربوط به سمن ها بوده است.
طهایی گفت: از رو بنظر می رسد تشکیل سمن های مردم نهاد در چارچوب تکالیف و قوانین، یکی از مصدایق این امر باشد.
استاندار البرز در این رابطه به دستگاهها تکلیف کرد تا هر چه سریعتر در مجموعه کاری خود، سمن‌های تخصصی مرتبط را فعال سازند.
طهایی تشکیل سمن‌های مردم نهاد در دستگاهها را مصداق عینی از مشارکت گرفتن مردم در اجرای امور قلمداد کرد.
طهایی در ادامه با اشاره به اینکه تعدد سمن ها و موازی کاری‌ها در این زمینه مشکلاتی را ایجاد کرده است، برضرب‌العجل ساماندهی سریعتر این سازمان‌های مردمی در استان تأکید کرد.
وی افزود:  ایجاد بسترهای قانونی وساختارمند جهت فعالیت سمن‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.
استاندار البرز همچنین با تأکید بر اینکه سمن‌های استان باید با افراد فرهیخته و صاحب نظر تخصصی‌تر فعالیت خود را آغاز کنند، تصریح کرد: بهره‌مندی از ظرفیت سمن ها تا کنون مغفول بوده است، در حالی که می‌توان از استعدادها و توانایی این حوزه به بهترین نحو استفاده کرد.
طهایی در پایان  با بیان اینکه مسئولیت های اجتماعی را باید به سازمان های مردمی سپرد و دولت نیز در این زمینه نظارت های لازم داشته باشد، گفت: بسیاری از سمن‌ها کارکرد و وظایف اجتماعی دارند که می‌توان با سیاست گذاری بخشی از امور را به این نهادهای مردمی سپرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار