کد خبر: ۹۳۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹ 12 September 2015
مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های صید پره گیلان با اشاره به عدم اجرای مصوبه سال 88 هیئت وزیران در زمینه کاهش حق بیمه صیادان، گفت: حق بیمه صیادان از 27 درصد به 17 درصد رسیده اما تاکنون کاهش 10 درصدی آن توسط دولت اجرایی نشده است.
خبرگزاری فارس: کاهش 10 درصدی حق بیمه صیادان از سال 88 اجرایی نشده است

یونس رمضانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تالش با اشاره به هزینه بالای آلات و ادوات صیادی در استان اظهار کرد: افزایش این هزینه‌ها از مشکلات صیادی بوده و در کاهش صید تاثیر دارد.

وی زندگی و معیشت جامعه صیادی و تعاونی‌های پره صیادی شیلات استان را سخت دانست و تصریح کرد: برای کاهش هزینه‌های آلات و ادوات صیادی و تغییر در تامین معیشت صیادان عملیات تکثیر ماهیان را آغاز کردیم.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های صید پره گیلان ادامه داد: سال گذشته در دو رودخانه خاله‌سرای 57 اسالم تالش و رودخانه خشکرود بخش کلاچای رودسر طرح تکثیر ماهی سفید را آغاز کردیم که موفقیت‌آمیز بوده است.

وی با اشاره به اینکه تعاونی پره صیادی مولد را تامین می‌کند، خاطرنشان کرد: مولد ماهی به صورت رایگان در اختیار شیلات قرار می‌گیرد و تلاش تعاونی‌های پره صیادی جای قدردانی دارد.

رهاسازی 150 میلیون بچه‌ماهی/ضرورت پرداخت اعتبار تعدیل تعاونی‌های پره صیادی

رمضانی از رهاسازی 150 میلیون بچه ماهی در رودخانه‌های مساعد و مناسب در سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: در سفر اخیر هیئت دولت به گیلان نیز 30 میلیارد تومان اعتبار بابت طرح تعدیل به تعاونی‌های پره در نظر گرفته شده اما در پرداخت آن تعلل شده است.

وی با بیان اینکه بیش از پنج ماه از سفر هیئت هیئت دولت به گیلان می‌گذرد، تصریح کرد: مبلغ مذکور هنوز پرداخت نشده است و خواستار تسریع در پرداخت اعتبار اختصاص یافته تعدیل تعاونی‌های پره صیادی از نوبخت و مسئولان مربوطه هستیم.

این مسئول تعدیل پره‌های تعاونی صیادی را موجب نجات جامعه صیادی دانست و تصریح کرد: با اجرای طرح تعدیل پره‌های تعاونی صیادی، بسیاری از این تعاونی‌ها حذف می‌شوند و کنار می‌روند و پره‌های دیگر توجیه اقتصادی خواهند داشت.

وی با بیان اینکه تعدیل تعاونی‌های پره صیادی موجب وسعت جایگاه هر تعاونی می‌شود، خاطرنشان کرد: حوزه فعالیت صیادان بیشتر می‌شود و صید بهتری خواهند داشت.

رمضانی از فعالیت 52 تعاونی صید پره از آستارا تا چابکسر خبر داد و افزود: 17 تعاونی صید پره نیز بیش از یک دهه تعطیل است اما تعداد تعاونی‌های فعال مذکور صید و درآمد پایین دارند و می تواند گفت نیمه فعال‌ هستند.

وی شغل صیادی را فصلی خواند و یادآور شد: صیادان 6 ماه کار می‌کنند و 6 ماه دوم بیکار  هستند و در گذشته سابق این شغل پاسخگو بود اما اکنون به دلیل گرانی قیمت ادوات صیادی و وجود تعاونی‌های صیادی و نامناسب بودن دریا، این شغل پاسخگوی نیاز صیادان نیست.

کاهش 10 درصدی حق بیمه صیادان از سال 88 ابتر مانده است

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های صید پره گیلان بیمه صیادان را از دیگر مشکلات این قشر عنوان کرد و متذکر شد: بیمه صیادان به نتیجه‌ای نرسیده و هیچ دستورالعملی از طرف تامین اجتماعی استان و شهرستان‌ها اجرایی نشده است.

وی با اشاره به اینکه بیمه صیادان در حد مصوبه باقی مانده است، خاطرنشان کرد: این طرح هنوز تامین اعتبار نشده و دولت، استاندار، مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی، مدیر کل تامین اجتماعی گیلان می‌خواهیم به نحوی مشکلات بیمه صیادان را برطرف و مصوبه را اجرایی کنند.

رمضانی با تصریح بر اینکه حق بیمه صیادان از 27 درصد به 17 درصد رسیده است، یادآور شد: 10 درصد را باید دولت کمک کند که بیمه تاکنون آن را اجرایی نکرده در حالی که جزو مصوبه هیئت وزیران است.

به گزارش فارس، برای کمک به قشر پرتلاش صیادان توسط هیئت وزیران مصوب شده بود که از سال 88 حق سهم بیمه «پرداختی بیمه» صیادان که 27 درصد بود کاهش یابد و 10 درصد توسط دولت و 17 درصد باقی‌مانده را صیادان برای بیمه صیادی خود پرداخت کنند که تعهدات دولت تعهدات در اجرای این طرح عملی نشده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار