حضرت آیت الله مجتهد شبستری:
امام جمعه تبریز با بیان اینکه انجام شد یک عده تلاش می‌کنند وانمود کنند که با این مذاکرات هسته‌ای دیگر استکبارستیزی در ایران به پایان رسیده است، گفت:کسانی که محبت استکبار در قلب خود دارند خیری در وجود آنها نیست.
کد خبر: ۹۲۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷ 11 September 2015

به گزارش تابناک تبریز، آیت ‌الله محسن مجتهد شبستری در خطبه‌‌های نماز جمعه امروز  تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر با اشاره به بیانات مقام عظمای ولایت در دیدار با اقشاری از مردم اظهار داشت: در روزهای اخیر یک عده چه قلمی و زبانا تلاش کردند با عبارت‌های مختلف نظارت استصوابی شورای نگهبان( تایید صلاحیت کاندیداها) را زیرسئوال ببرند، اما دریغ از این مسئله که نظارت استصوابی قانونا و شرعا بر عهده شورای نگهبان است.

خطیب جمعه تبریز با اشاره به اینکه طبق اصل 98 قانون اساسی نظارت بر همه انتخابات بر عهده شورای نگهبان است، افزود: نمی‌توان با کاندیداهای فله‌ای انتخابات برگزار کرد و در تمام کشورهای دنیا مرکزی برای بررسی صلاحیت کاندیداها وجود دارد و در این طبق قانون اساسی این موضوع بر عهده شورای نگهبان است.

آیت الله شبستری در بخش دیگری به فرمایشات رهبری درباره شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: : شورای نگهبان چشم بینای نظام در انتخابات است و در همه دنیا، چنین نهادی با اسم‌ها و عناوین متفاوت وجود دارد و  نظارت شورای نگهبان در انتخابات، استصوابی و مؤثر است و این نظارت بخشی از همان حق‌الناس است و باید آن را رعایت و حفظ کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود  اظهار داشت: در سال‌های اخیر مذاکرات هسته‌ای مطرح و انجام شد یک عده تلاش می‌کنند وانمود کنند که با این مذاکرات استکبارستیزی از ایران برچیده شود و طبق نظام سلطه پیش رویم.

عضو خبرگان رهبری نسبت به تلاش و نفوذ آمریکایی‌ها  با مذاکرات هشدار داد و تأکید کرد: ما فقط در قضیه هسته‌ای آن هم به دلایل مشخص و اعلام شده از سوی مقام عظمای ولایت اجازه مذاکره داده شده است و در عرصه‌های دیگر اجازه مذاکره با آمریکا را نداریم و هرگز اجازه نخواهیم داد.

وی تصریح کرد: یک عده با قلم‌ها و زبانا تلاش می‌کنند چهره بدتر از ابلیسِ شیطان بزرگ آمریکا را فرشته نجات جلوه دهند، گفت: حتی این عده ذوق‌زده شده معتقد هستند ایران می‌تواند ژاندارم منطقه به جای عربستان و ترکیه باشد.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا انتظار دارد ایران اسلام بعد از برجام از ارزش‌های اسلامی، پایبندی به احکام اسلامی و حمایت از نیروهای مقاومت دست بردارد در حالی که این امر غیرممکن است.

خطیب جمعه تبریز تصریح کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری مسئولان اعم از دولت و مجلس اجازه چنین کاری ندارند و ملت قهرمان ایران نیز چنین امری را قبول نداشته و نمی دهند.

آیت الله شبستری تصریح کرد: تصریح کرد: کسانی که محبت استکبار در قلب خود دارند خیری در وجود آنها نیست و امروز مصداق بارز استکبار، آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود به اول ذی‌الحجه که به سالروز ازدواج فرخنده آقا امیرالمومنین(ع) با صدیقه کبری فاطمه زهرا(س) و روز ازدواج جوانان نامگذاری شده است، اظهار داشت: حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) باید در همه زمینه اسوه و الگو برای تمام جوانان باشند و عملا پیرو این امامان باشیم.

وی با اشاره به افزایش سن ازدواج دخترها و پسرها در جامعه که فساد اخلاقی در جامعه را در پی دارد، افزود:اسلام به ازدواج به هنگام توصیه می‌کند و امیدواریم والدین و مسئولان نسبت به این امر توجه داشته و ازدواج به هنگام جوانان را فراهم کنند تا در جامعه مفاسد اخلاقی را شاهد نباشیم.

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر ازدواج آسان و مهریه مناسب جوانان، خاطرنشان کرد: جهیزیه ساده و مهریه کم از جمله عوامل ازدواج بوده و تأکید اسلام بر موضوع ازدواج و سفارش برای عمل به آن در آیات مختلف قرآن کریم همواره اهمیت عمل به سنت پیامبر(ص) را نشان می‌دهد، با سبک کردن جهیزیه و منطقی کردن مهریه، ازدواج آسان ممکن می‌شود. 

آیت الله شبستری دوری از تجملات و تشریفات را از عوامل دیگر افزایش امکان ازدواج آسان بین جوانان دانست که موجب افزایش استحکام پیوندهای ازدواج می‌شود.

رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه خانواده‌ها با سخت‌گیری نکردن در مورد مهریه و جهیزیه، زمینه ازدواج آسان جوانان را فراهم کنند، گفت: پرهیز از تشریفات و تجملات موجب ازدواج آسان، به هنگام و پایدار جوانان می‌شود و جوانان باید با تأسی از حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) ازدواج به هنگام داشته و آن را به تأخیر نیندازند و آغاز زندگی ساده و شیوه ازدواج آسان را از آنان یاد بگیرند. 

آیت الله شبستری به بیستم شهریور سالروز شهادت آیت الله شهید مدنی به دست منافقان کوردل اشاره کرد و گفت: سی و چهار سال از شهادت مظلومانه دومین شهید محراب حضرت آیت‌الله حاج سید اسدالله مدنی می‌گذرد و این شهید والامقام، معلم اخلاق، اسوه جهاد و شهادت و فقیه وارسته‌ای بود که عمر گرانبها و پربرکت خود را در راه اعتلای کلمة‌الله و صیانت از اسلام با پیروی و الهام از فرامین معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام راحل عظیم‌الشأن و حمایت قاطع از انقلاب اسلامی و تحمل سال‌ها تبعید و زندان سپری کرد.

وی افزود: آیت الله شهید مدنی در این راه پرفراز و نشیب ولی بسیار مقدس نهایتاً همانند جد بزرگوارش امیرالمومنین حضرت علی (ع) به هنگام راز و نیاز با خداوند عز و جل شأنه و در محراب عبادت نماز دشمن‌شکن جمعه توسط گروهک‌های التقاطی و منافقان خودباخته و وابسته به استکبار جهانی به درجه رفیع شهادت نایل آمد و با خون رنگین و پاکش چهره نفاق ضدانقلاب و منحرفان را افشا کرد.

خطیب جمعه تبریز تصریح کرد: آیت الله شهید مدنی علاوه بر شخصیت علمی و فقهی از مجاهدان انقلاب اسلامی بود و خدمات فراوانی در طول زندگی خود به انقلاب و اسلام کرد.

آیت الله شبستری سی ام ذی القعده سالروز شهادت امام جواد(ع) در سن 25 سالگی را تسلیت گفت و افزود: با وجود محدودیت‌های خلفای عباسی امام جواد(ع) فعالیت‌های فراوانی انجام داده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار