فرماندار آبدانان :
فرماندار شهرستان آبدانان گفت: برای تکمیل تونل کبیرکوه در بین شهرهای آبدانان-دره شهر در استان ایلام، ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
کد خبر: ۹۲۵۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰ 22 December 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛سیروس مرادحاصلی اظهار کرد: تاکنون ۲۴۰ میلیارد تومان برای این تونل هزینه شده که از این میزان ۱۱ میلیارد تومان پرداخت شده و پیمانکار ۱۳۰ میلیارد تومان مطالبه دارد.

وی گفت: برای تکمیل تونل کبیرکوه در بین شهرهای آبدانان-دره شهر در استان ایلام، ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

فرماندار شهرستان آبدانان تصریح کرد: تونل کبیرکوه بین شهرستان‌های دره شهر-آبدانان در جنوب استان ایلام، ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی بیان کرد: تونل کبیرکوه یکی از بزرگترین و طولانی‌ترین طرح‌های تونلی و دومین تونل جاده‌ای کشور از نظر ابعاد بوده که تمامی کارهای مطالعاتی و اجرایی آن توسط مهندسان داخلی انجام گرفته است.

مرادحاصلی افزود: احداث تونل کبیرکوه که از مطالبات مردم شهرستان آبدانان است چراکه ۳۶۰ نقطه حادثه خیز بین شهرستان‌های دره شهر و آبدانان را حذف می‌کند.

مراد حاصلی بیان کرد: حذف ۲۵ کیلومتر از پیچ‌های تند و پرحادثه گردنه کبیرکوه، روان سازی ترافیک در ایام اربعین و نیز انتقال سریع در مبادلات کالا و خدمات در بازارچه چیلات دهلران از جمله مهمترین مزایای این طرح بزرگ در جنوب استان است.

وی افزود: با بهره برداری از این طرح بزرگ و تأثیرگذار علاوه بر توسعه حمل و نقل مرکز استان را هم به استان‌های شمال غرب و مرکزی و جنوب کشور متصل می‌سازد./ع

 

 

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار