مدیرکل کتابخانه‌ها:
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام گفت: طرح‌های تحویل کتاب در منزل و معرفی روستاهای دوستدار کتاب در استان اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۹۲۴۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰ 15 December 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ سمیه حیدری در نشست انجمن عمومی کتابخانه عمومی دهلران از معرفی سه کتابدار روستایی بعنوان روستاهای دوستدار کتاب خبر داد و اظهار داشت: این اقدام با همت کتابخانه های عمومی ، ارشاد اسلامی و بخش خصوصی انجام و در نظر داریم در دراز مدت آنرا در همه روستاها گسترش دهیم.

وی هدف از اجرای این کار را ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی عنوان کرد و افزود: هم افزایی با سایر دستگاه ها برای اینکه بتوانیم کتابخانه ها را از لحاظ منابع و فعالیت فرهنگی ارتقا دهیم، از دیگر اهداف این طرح است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام با اشاره به محدودیت های کرونایی برای فعالیت کتابخانه های عمومی تاکید کرد: طرح تحویل کتاب درب منزل به اعضای کتابخانه ها در سه شهرستان ایلام و دهلران و آبدانان اجرایی می شود، در این طرح عضو کتابخانه با مراجعه به سامانه و ثبت سفارش و درخواست آنرا در درب منزل تحویل می گیرد.

حیدری از برنامه ریزی این نهاد برای بهره برداری کتابخانه عمومی دشت عباس در دهلران خبر داد و یادآور شد: کتابخانه وارگه شهرستان چرداول نیز با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی، کتابخانه دره شهر با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی، کتابخانه ملکشاهی با اعتبارات بنیاد علوی و ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی و کتابخانه بان برز ایلام از اعتبارات ستاد بازآفرینی از جمله پروزه های در دست اجرای این نهاد در استان ایلام هستند که امیدواریم تا پایان سال بهره برداری شوند.

وی با اشاره به فعالیت ۵۱ باب کتابخانه عمومی در استان اضافه کرد: از این تعداد ۳۰ باب کتابخانه شهری ، ۱۴ باب کتابخانه روستایی و هفت باب کتابخانه مشارکتی هستند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام گفت: امسال از محل اعتبارات تملک دارایی های استان ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برای تعمیر و تجهیز کتابخانه ها عمومی و بصورت استانی نیز ۱۷ میلیارد ریال به کتابخانه مرکزی ایلام و بخش آمفی تئاتر آن اختصاص یافت که تاکنون ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال آن تخصیص و بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

فرماندار دهلران نیز بر ضرورت توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه تاکید کرد و خواستار توسعه کتابخانه های عمومی در روستاهای واجد شرایط شد.

مجید عسگری از شهرداری دهلران خواست تا پایان سال نسبت به پرداخت نیم درصد درآمد سهم کتابخانه ها اقدام کند.

وی یادآور شد: امسال از محل تملک منابع دارایی ها یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای کتابخانه های عمومی شهرستان اختصاص یافته است./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار