نماینده مردم مهر و لامرد در مجلس شورای اسلامی، بیکاری را مهم‌ترین معضل کنونی جوانان عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: اجرای این پروژه صدها فرصت شغلی ایجاد کرده و سبب حل بخشی از مشکل بیکاری خواهد شد‌.
کد خبر: ۹۲۴۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶ 14 December 2020

تابناک فارس به نقل از فارس: نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران از ابلاغ قرارداد توسعه میادین گازی منطقه عملیاتی پارسیان واقع در جنوب فارس خبر داد و این موضوع را فرصتی برای اشتغال‌زایی و نیاز ضروری منطقه دانست.

سیدموسی موسوی اظهار داشت: پس از دیدار با وزیر نفت در همان ابتدای ورود به مجلس، بر اجرای پروژه توسعه میادین گازی هما، شانول، وراوی و تابناک که متأسفانه تاکنون مغفول مانده بود تأکید شد و پس از آن چندین جلسه نیز با مدیرعامل شرکت نفت مرکزی ایران برگزار شد که اهتمام و جدیت وزارت نفت در اجرای این پروژه، شایسته تقدیر است.

وی با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام این پروژه را بر عهده خواهد داشت، افزود: در جلسات جداگانه‌ای با رئیس ستاد اجرایی، رئیس هلدینگ نفت و گاز ستاد و مدیرعامل شرکت نفت و گاز پرشیا که پیمانکار پروژه است، بر اجرای هر چه سریعتر این پروژه تأکید شد و پس از صدور مجوز کلی این قرارداد سنگین با اعتباری بالغ بر ۲۸۰ میلیون یورو (نزدیک به ۹ هزار میلیارد تومان) در شورای عالی اقتصاد کشور، بالاخره روز گذشته نامه شروع به کار نیز ابلاغ شد تا به لطف خدا شاهد کلنگ‌زنی این پروژه‌ بزرگ باشیم.

نماینده مردم مهر و لامرد در مجلس شورای اسلامی، بیکاری را مهم‌ترین معضل کنونی جوانان عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: اجرای این پروژه صدها فرصت شغلی ایجاد کرده و سبب حل بخشی از مشکل بیکاری خواهد شد‌.

عضو کمیسیون انرژی در مجالس نهم و یازدهم با اشاره به اهمیت این پروژه که طی ۳ سال اجرا خواهد شد، افزود: طی سالهای گذشته به‌ علت افت فشار چاه‌های گاز بالادستی، شاهد کاهش ورودی گاز به پالایشگاه پارسیان بوده‌ایم که این موضوع ادامه کار پالایشگاه را با مشکل مواجه می‌کرد.

موسوی افزود: با اجرای این پروژه دو ایستگاه تقویت فشار گاز در میادین منطقه عملیاتی پارسیان (وراوی و هما) و نیز مرکز تفکیک تابناک احداث خواهد شد تا با اجرای این پروژه، صنعت نفت، هم شاهد رفع نگرانی کاهش ورودی گاز پالایشگاه پارسیان و تأمین خوراک لازم باشیم، هم زمینه استحصال اتان و زنجیره ارزش‌افزوده آن فراهم شود و هم تولید در زاگرس جنوبی تداوم یابد.

انتهای پیام/ س

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار