رئیس شورای ملی نخود ایران برآورد کرد، امسال افزایش حدود ۲۰ درصدی سطح زیر کشت نخود در کشور را داشته باشیم.
کد خبر: ۹۲۴۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶ 14 December 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،ناصر مرادی  اظهار کرد: با توجه به منطقی شدن قیمت نخود، احتمالا شاهد افزایش سطح زیر کشت نخود در کشور باشیم.

وی اضافه کرد: سال گذشته در حالی که هزینه تولید هر کیلوگرم نخود حدود 10 هزار تومان بود، نخود از کشاورزان با قیمت بین هفت تا 9 هزار تومان خریداری می شد و همین موضوع انگیزه کشاورزان برای کشت نخود را کم می کرد، اما هم اکنون با منطقی شدن قیمت نخود، هر کیلوگرم نخود با قیمت بین 16 تا 18 هزار و 500 تومان از کشاورزان خریداری می شود که این موضوع خواهد توانست در افزایش سطح زیر کشت نخود اثرگذار باشد.

رئیس شورای ملی نخود ایران اضافه کرد: سال زراعی گذشته در مجموع 550 هزار هکتار از اراضی کشور به کشت نخود اختصاص پیدا کرده بود که برآورد می‌شود این سطح امسال افزایش بین 15 تا 20 درصدی داشته باشد.

وی اشاره ای هم به میزان تولیدات سالانه نخود در کشور داشت و گفت: سال گذشته بالغ بر 300 هزار تن نخود در کشور تولید شد که برآورد می‌شود امسال این تولیدات افزایش حدود 20 درصدی داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به جایگاه شاخص کشورمان در تولید نخود در دنیا، گفت: بر اساس آمارهای موجود هم‌اکنون ایران از نظر سطح زیر کشت نخود چهارمین کشور دنیا و از نظر تولیدات ششمین کشور است.

وی با اشاره به کشت نخود به دو صورت بهاره و پاییزه در کشور، گفت: کشت بهاره از اوایل اسفند هر سال آغاز و تا پایان فروردین سال بعد ادامه پیدا می کند.

نایب رئیس انجمن حبوبات کشور، بهترین زمان برای کشت نخود پاییزه در کشور را آبان ماه اعلام کرد و افزود: این زمان بسته به شرایط اقلیمی و میزان بارش‌های هر منطقه متفاوت بوده و ممکن است تا اواخر آذر هم ادامه‌دار باشد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار