مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام خبر داد ؛
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: با توجه به تحقق ۱۰۲ درصدی طرح‌های عقد قرارداد شده تسهیلات پایدار اشتغال روستایی استان رتبه هفتم پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی را در کشور کسب کرده است.
کد خبر: ۹۲۳۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰ 12 December 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ شکراله شیرخانی  اظهار داشت: ۳۰۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت به چهار هزار و ۶۴۰ طرح اشتغال‌زا در مناطق روستایی، عشایری و شهرهای کم جمعیت استان ایلام پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه این طرح ها زمینه اشتغال هفت هزار و ۸۱ نفر را فراهم کرده است، افزود: حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، توانمندسازی روستاییان و عشایر، ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی از جمله اهداف اصلی پرداخت این تسهیلات است.

شکراله شیرخانی، جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهرها به ویژه حاشیه شهرها، حمایت از دانش آموختگان دانشگاهی، تثبیت اشتغال پایدار، تامین بخش مهمی از نیازهای ضروری کشور در استان‌ها و تکمیل زنجیره تولید و حمایت از واحدهای تولیدی از دیگر اهداف اجرای این طرح برشمرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام یادآور شد: این تسهیلات با سود چهار، ۶ و ۱۰ درصد پرداخت می‌شوند و در صورت تخطی گیرنده، از جمله عدم ایجاد اشتغال تعهد شده یا عدم تحقق طرح، تسهیلات اعطایی دین بحال و یا میزان سود آن با نرخ ۱۸ درصد محاسبه خواهد شد.

شیرخانی اظهار داشت: پرداخت تسهیلات اشتغالزا باید جهت دهی خاصی داشته باشد و با شناسایی افراد کارآفرین و توانمندسازی آنها سعی شود حلقه مفقوده ایجاد اشتغال پایدار شناسایی و در راستای فراهم کردن زمینه اشتغال پایدار و اجرای طرح های تولیدی فعالیت کنیم.

وی گفت: به منظور تحقق اهداف سیاست‌های کلی اقتصاد مقامتی، دولت تدبیر و امید با درک ضرورت توجه بیشتر به جوامع روستایی اقداماتی انجام داده که نتیجه آن تصویب قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در مرداد ماه سال ۹۶ توسط مجلس شورای اسلامی شد وآیین نامه اجرایی آن نیز در آبان ماه ۹۶ به تصویب هیات وزیران رسید.

وی افزود: این طرح با ایجاد ساز وکار اجرایی از جمله طراحی و ایجاد سامانه کارا توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اواخر سال ۱۳۹۶ در استان‌ها با عاملیت چهار بانک یا موسسه (بانک‌های کشاورزی، پست بانک، بانک توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید) آغاز شد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار