استاندار قم گفت: تمهیدات لازم باید برای تحصیل دانش آموزان مناطق محروم استان فراهم شود.
کد خبر: ۹۲۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸ 10 September 2015
به گزارش تابناک قم، سید مهدی صادقی چهارشنبه شب درپنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان، با اشاره به ضرورت گسترش امکانات آموزشی در همه مناطق استان افزود: همه مناطق روستایی باید از خدمات آموزش و پرورش بهره مند باشند.

وی اظهارداشت: آموزش و پرورش باید با مدیریت صحیح منابع و نیز تمهیدات لازم برای حضور دانش آموزان مناطق محروم درمدارس و فراهم کردن وسیله ایاب و ذهاب ادامه تحصیل این عزیزان را امکان پذیر نمایند. 

وی درادامه جایگاه شورای آموزش و پرورش در تصمیم گیریها را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: طرح های پیشنهادی باید قبل از ورود به شورا کارشناسی شود و در صورت امکان تصویب در دستور جلسات قرار گیرد.

صادقی همچنین بااشاره به برنامه کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در مورد تحصیل اتباع خارجی ادامه داد: این کمکها منوط به تامین 50 درصدی هزینه ساخت مراکز آموزشی مختص اتباع خارجی می باشد که دراین زمینه می توان از حضور خیرین مدرسه ساز بهره کافی برد.

رییس شورای آموزش و پرورش استان با تاکید بر اینکه باید فرهنگ سازی استفاده بهینه از امکانات زندگی و درست مصرف کردن در مراکز آموزشی شکل گیرد اضافه کرد: مسائل نگران کننده ای مثل بحران آب می تواند در سیستم های آموزشی به صورت فرهنگ دردانش آموزان و آینده سازان کشور نهادینه گردد.

صادقی با تاکید بر اهمیت تحرک، شادابی و نشاط در فرزندان و جامعه افزود: در تمام برنامه ها باید به این مساله توجه کرد و صرفا به برگزاری المپیادها و برنامه های دوره ای اکتفا نشود.

مدیرکل آموزش و پرورش قم نیز در این جلسه با ارائه توضیحاتی پیرامون شکل گیری دوره های جدید آموزشی درساختار آموزش و پرورش تصریح کرد: معلمان با شرکت در دوره های ضمن خدمت برای تدریس دروس کتب جدید آماده می شوند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار