نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ،صرفه جویی و پرهیز از هزینه‌های غیر ضرور را عامل اصلی تقویت قوای اقتصادی کشوردانست.
کد خبر: ۹۲۳۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲ 11 December 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی،آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه اراک با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی باید در بررسی بودجه سال آینده تمامی شرایط کشور را در نظر بگیرد افزود: مجلس باید بودجه سال آینده را براساس درآمدها و هزینه‌های واقعی و اولویت‌بندی به تصویب برساند.
وی با بیان اینکه بودجه به صورت مستقیم با اقتصاد ملی و به صورت غیر مستقیم با بخش خصوصی و زندگی آحاد جامعه در ارتباط است یادآورشد: باید شاخص‌های بودجه به شکلی باشد که رضایتمندی عمومی را به دنبال داشته باشد.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی با بیان اینکه میزان تخصیص اعتبارات عمرانی نسبت به بودجه جاری هم باید منطقی باشد افزود: آثار یک طرح عمرانی برای کشور ماندگار است بنابراین این بخش نیازمند توجه ویژه است.
وی با بیان اینکه سهم هر یک از دستگاه ها و شرکت های دولتی باید بر اساس ضوابط قانونی و عملکردهای منطقی در بودجه سال آینده مشخص شود گفت:باید از پرداخت حتی یک ریال بدون ضابطه به هر دستگاهی پرهیز شود.
وی با بیان اینکه ساخت‌ و سازهای بیهوده و تشریفات اداری گره‌ای از مشکلات مردم باز نمی‌کند افزود: نیاز جامعه فعالیت دلسوزانه و مدبرانه مسئولان در حل مشکلات مردم است.
امام جمعه اراک با اشاره به ۲۵ آذر روز پژوهش اظهارداشت: امروزه در کشورهای توسعه یافته و صاحب علم و فناوری، پژوهش و تحقیقات کاربردی جایگاه ویژه‌ای دارد و منبع اصلی تولید اطلاعات و دانش جدید، حاصل فعالیت‌های پژوهشی است، بنابراین با توجه به صنعتی بودن استان باید واحدهای تحقیق و توسعه و پارک های علم و فناوری در کنار صنایع و دانشگاه‌ها برای تولید علم و فعالیت‌های پژوهشی ایجاد شوند.
آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه اگر حوزه و دانشگاه به عنوان دو نهاد علمی و معنوی تاثیرگذار و آینده‌ساز بتوانند با یکدیگر همکاری داشته باشند، پیشرفت های علمی و ارتقای سطح معلومات در جامعه شتاب می گیرد گفت: وحدت میان حوزه و دانشگاه باعث آزاد اندیشی در فضای علمی کشور و ایجاد فضای باز برای تعامل و همفکری بیشتر میان جریانات علمی می شود بنابراین دانشجویان در دانشگاه‌ها و طلاب در حوزه‌های علمیه باید برای حفظ این وحدت بیش از پیش تلاش کنند.
وی یادآورشد: مشارکت اقشار مختلف مردم به خصوص تشکل‌های استان مرکزی در طرح شهید سلیمانی و قطع زنجیره کرونا را چشمگیر است
وی با بیان اینکه این طرح به صورت محله و خانواده محور به صورت مشترک از سوی وزارت بهداشت و درمان و سازمان بسیج مستضعفین با محوریت مساجد برای مقابله با ویروس کرونا برنامه‌ریزی شده است افزود: نقش محوری مساجد که مورد تاکید امام راحل و مقام معظم رهبری است اکنون در طرح شهید سلیمانی و مقابله با ویروس کرونا به عنوان کانون مردمی تجلی پیدا کرده است.
امام جمعه اراک با اشاره به شناسایی آسیب دیدگان کرونا از این طریق واقدام در راستای قطع زنجیره این ویروس اظهارداشت: در طرح شهید سلیمانی دستگاه‌های مختلف اجرایی مشارکت دارند، اما همکاری مردم و حضور بسیج در دل مردم و مشارکت هیات امنای مساجد از بخش‌های اصلی و اساسی این طرح بشمار می رود.
آیت الله دری نجف آبادی گفت: ریشه‌کن ساختن ویروس کرونا در گرو رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری‌های اجتماعی و پرهیز از اجتماعات و دورهمی‌های غیر ضرور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار