فرمانده انتظامي استان از دستگيري اعضاي باندي كه تحت پوشش صدور مدرك تحصيلي از ۳۶شهروند اراكي در حدود ۳ ميليارد و ۵۰۰ ميليون ريال كلاهبرداري كرده بودند،‌خبر داد.
کد خبر: ۹۲۲۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹ 07 December 2020



به گزارش تابناک مرکزی،سردار "حسن مفخمي شهرستاني" افزود:‌ در چند هفته اخير با اعلام شكايت هايي از سوي تعدادي شهروند اراكي مبني بر كلاهبرداري از آنان از سوي يك آموزشگاه در يكي از مناطق شهر اراك، بررسي تخصصي اين موضوع در دستور كار كارآگاهان پليس آگاهي استان قرار گرفت.
وي یادآورشد : در اظهارات شاكيان اين پرونده مشخص شد كه اين افراد در شبكه هاي اجتماعي با تبليغي براي دريافت مدرك تحصيلي برخورد كرده و با مراجعه به اين آموزشگاه و پيشنهاد كاركنان آن مبالغي بين ۸۰ الي ۱۵۰ميليون ريال براي ثبت نام براي اخذ مدرك تحصيلي به صورت آنلاين پرداخت مي كنند.
فرمانده انتظامي استان مركزي افزود:‌ با آغاز تحقيقات تخصصي كارآگاهان پليس، مشخص شد كه اين آموزشگاه بدون مجوز و به صورت غيرقانوني فعاليت داشته است و با اين شگرد از افراد متقاضي تحصيل آنلاين براي دريافت مدرك تحصيلي ديپلم كلاهبرداري كرده است.
اين مقام ارشد انتظامي ادامه داد:‌ با به كارگيري روش هاي عملي و تخصصي از سوي كارآگاهان اداره مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس، سرانجام در مدت زماني كوتاه، سرنخ هايي از دست داشتن يك زوج كلاهبردار در اين پرونده ها به دست آمد.
سردار مفخمي شهرستاني اضافه كرد:‌ در تكميل تحقيقات پليس محل سكونت اين زوج كه متواري بودند، در يكي از محله هاي شهرستان اراك شناسايي و هر دو نفر در عملياتي دستگير شدند و در ادامه نيز خانمي كه به عنوان منشي آموزشگاه با آنان همكاري داشت نيز دستگير شد.
وي اظهارداشت: تاكنون ۳۶نفر از شهروندان كه در حدود ۳ ميليارد و ۵۰۰ ميليون ريال از آنان كلاهبرداري شده است، شناسايي شده اند و تحقيقات تكميلي از آنان همچنان ادامه دارد.
فرمانده انتظامي استان مركزي با بيان اينكه اعضاي اين باند كلاهبرداري با دستور قضائي روانه زندان شدند، افزود:‌ با توجه به احتمال كلاهبرداري هايي ديگر از سوي اين افراد، شهرونداني كه به اين روش از آنان كلاهبرداري شده است، مي توانند براي طرح شكايت به پليس آگاهي استان مراجعه داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار