مدیر شبکه بهداشت و درمان هلیلان گفت: در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی۳۵ تیم حمایتی و چهار تیم نظارتی(غربالگری محله به محله کرونا) در هلیلان فعالیت می کنند.
کد خبر: ۹۲۲۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵ 07 December 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر فاطمه کریمی اظهار داشت: بیش از ۳۰۰ نفر داوطلب هلال احمر، ۱۸ تیم مراقبتی و ۲ تیم مراقبت در منزل در مراکز بهداشت سطح شهرستان برای اجرای دقیق غربالگری محله به محله کرونا فعالیت دارند.

وی یادآور شد: مهم ترین هدف طرح شهید سلیمان سرعت بخشیدن به عملیات شناسایی مبتلایان و بیماریابی فعال تر در شهرستان هلیلان است.

کریمی با بیان اینکه اولویت غربالگری محلات با گروه آسیب پذیر، مادران باردار و افراد دارای بیماری زمینه ای است، افزود: این گروه به دلیل اینکه در معرض ابتلا به کرونا هستند و درمان آنان نیز به طول می انجامد باید از سوی ناظران بهداشتی بیشتر مورد مراقبت قرار گیرند.

وی یادآور شد: یک نیروی بسیجی و یک نیروی داوطلب هلال احمر نیز در هر تیم حمایتی و نظارتی طرح شهید سلیمانی فعالیت دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان هلیلان اجرای دقیق و عملیاتی غربالگری محله به محله را در کاهش بستری و فوتی ها کرونا بسیار تعیین کننده دانست و افزود: طرح شهید سلیمانی طرحی کامل، جامع و هدفمند برای قطع زنجیره کرونا در شهرستان است.

کریمی از مردم، اصناف، بازاریان سطح شهرستان خواست که در اجرای طرح غربالگری محلات بیشرین همکاری را با نیروی های حمایتی، نظارتی و مراقبتی طرح شهید سلیمانی داشته باشند.

وی با اشاره به هماهنگی و همکاری اعضای قرارگاه عملیاتی طرح شهید سلیمانی افزود: تعامل و همکاری بسیارخوبی بین مجموعه فرمانداری، شبکه بهداشت و سایر ادارات برای کنترل، مدیریت و قطع زنجیره کرونا در شهرستان وجود دارد.

مسوول کمیته نظارت و پایش طرح شهید سلیمانی هلیلان نیز روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تیم های نظارتی غربالگری محله به محله از داوطلبان هلال احمر، سازمان های مردم نهاد، کارشناسان شبکه بهداشت، نماینده دادگاه و نیروی انتظامی تشکیل شده که چارچوب شرح وظایف هر تیم اطلاع رسانی شده است.

کوثر علیدادی افزود: همه بازدیدها و محلاتی که مورد غربالگری قرار می گیرد توسط کارشناسان شبکه بهداشت شهرستان تعیین شده است.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از گسترش شیوع و همچنین قطع زنجیره کرونا بصورت روزانه و هفتگی از سطح بازار، ادارات، بانک ها بازدید صورت گرفته و بر رعایت پروتکل های و دستورالعمل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی تاکید شده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار