معاون سیاسی، اجتماعی استاندار تهران گفت: برداشت بی رویه از ذخایر آبی و سدهای استان، موجب بروز مشکلات جدی از جمله کاهش کیفیت آب شرب مصرفی و افزایش حجم نیترات آن خواهد شد.
کد خبر: ۹۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۴ 01 March 2015

به گزارش ایرنا، سید شهاب الدین چاوشی در جلسه کار گروه بهداشت وسلامت و امنیت غذایی استان تهران افزود: آب منشاء حیات بشری است و اگر در خصوص حفاظت از منابع آبی کم توجهی کنیم به طور یقین دچار بحران خواهیم شد.

وی با انتقاد از کم توجهی دستگاه های نظامی و انتظامی و اداری نسبت به مدیریت مصرف آب، اظهار کرد: استانداری تهران با دستگاه هایی که با شرکت آب و فاضلاب استان در زمینه مدیریت مصرف همکاری نکنند، بصورت قانونی برخورد می کند.

وی گفت: با توجه به بروز پدیده خشکسالی در چند سال اخیر، حجم ذخایر آبی و سدهای کشور کاهش چشمگیری یافته به گونه ای که اگر در زمینه مصرف آب صرفه جویی نکنیم، برای تامین آب مصرفی مردم در بهار و تابستان سال آینده با مشکل مواجه خواهیم شد.

چاوشی با اشاره به کاهش محسوس نزولات جوی تصریح کرد: سازمان آب منطقه ای استان تهران باید برنامه علمی و مدونی را برای مقابله با بحران کم آبی در سال آینده تهیه و تدوین کند.

معاون سیاسی، اجتماعی استاندار تهران با تاکید بر اینکه شرکت آب و فاضلاب استان تهران نیز باید نسبت به تهیه و تنظیم برنامه عملیاتی برای صرفه جویی در مصرف آب و اصلاح شبکه های فرسوده اقدام کند، گفت: دراین زمینه شورای مدیریت آب استان تهران بزودی به ریاست استاندار تشکیل و موضوع کمبود آب را به صورت دقیق مورد بررسی قرار می دهد.

چاوشی ضمن تاکید بر تلاش تمامی دستگاههای اجرایی برای جلب رضایت مردم، تصریح کرد: مدیران دستگاه های اجرایی مکلفند عوامل نارضایتی را شناسایی و برای رفع کاستی ها و فراهم کردن زمینه خدمت رسانی بهینه و مطلوب به مردم تلاش کنند.

 


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار