استاندار ایلام؛
استاندار ایلام؛گام چهارم مبارزه با کرونا در استان را طرح مهم غربالگری محله به محله عنوان کرد و گفت: این طرح با همکاری بسیج و سپاه، بهداشت و درمان، هلال احمر، شهرداری، فرمانداری و سایر دستگاه‌ها انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۲۰۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰ 30 November 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛قاسم سلیمانی دشتکی افزود: در غربالگری محله به محله هم پایگاه‌های بسیج درگیر در کار هستند و هم مراکز بهداشت در سراسر استان وارد کار شده‌اند.

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا از جامعه هدف طرح غربالگری گفت و تصریح کرد: اولین دسته، افرادی را شامل می‌شود که زمینه بیماری دارند، مسن بوده و … که این قشر بین ۱۶ تا ۱۷ هزار نفر هستند.

وی در ادامه اضافه کرد: دسته دوم افرادی که در حال حاضر مبتلا بوده که حدود ۲۴۰ نفر از آنان در بیمارستان بستری هستند و مابقی در منزل قرنطینه بوده که حدود یک هزار و ۵۰۰ تا دو هزار نفر و تعدادی هم در نقاهتگاه نگهداری می‌شوند.

وی افزود: در مجموع حدود دو هزار و ۵۰۰ نفر بیمار شناخته شده داریم، که در طرح غربالگری باید دنبال تست برای افرادی باشیم که با این بیماران در ارتباط بوده‌اند.

استاندار ایلام، گروه سوم را که ابتلای آنها خطرناک دانست افراد مسن، بیماران زمینه‌ای، افراد چاق و … دانست و گفت: این افراد باید توسط گروه‌های غربالگری شناسایی شوند و اجازه خروج از منزل به این عزیزان نیز داده نشود چرا که ابتلا این افراد به بیماری باعث حاد شدن بیماری شده و بسیاری از فوتی‌های ما حدود ۶۵ تا ۷۰ درصد از این گونه افراد است.

وی مفهوم غربالگری محله به محله را اجرای سه مرحله آموزش، فرهنگ سازی و کنترل افراد در دوران کرونا عنوان کرد و گفت: جامعه هدف طرح غربالگری بالغ بر ۲۰ هزار نفر است و البته کنترل این تعداد افراد کار بسیار سختی نیست و قطعاً با همکاری مردم و کمک بسیجیان و عوامل اجرایی موفق خواهیم شد./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار