معاون سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری:
معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت:منابع اعتباری که امسال برای سازمان جنگلها مراتع و آبخیزداری کشور در نظر گرفته تقریبا دو هزار میلیارد تومان امسال از منابع مختلف اعتبار این میزان اختصاص یافته است
کد خبر: ۹۱۹۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱ 29 November 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ عبدالرضا بازداردر گفتگو با خبرنگار گفت : این میزان اعتبار 478میلیارد تومان ازمحل بودجه عمومی به عنوان پروژه های تملک داریی های سرمایه ای ، ردیف های در آمدی بیش از 235میلیارد تومان و صندوق توسعه ملی که شامل صندوق توسعه آبخیزداری ومبارزه با ریزگردها حدود یکهزار 300میلیارد تومان است .

وی بیان داشت : اعتبار صندوق توسعه ملی حدود هزار و 100میلیارد تومان در حوزه آبخیزداری  و 135میلیارد  در حوزه ریزگردها اختصاص یافته است که خوشبختانه همه این اعتبارات با بهره وری بالا وحساسیت زیاد در عرصه های منابع طبیعی با نظارت همکارن وتلاش آنها هزینه می شوند .

معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: قطعا اقدمات انجام شده در حوزه های منابع طبیعی در حوزه های  تجدیدپذیر کشور شامل آب خاک جنگل حفظ محیط زیست بسیار اثر بخش است  .

وی گفت : زیربنای کار های تولیدی واشتغال زایی منابع طبیعی است و ظرفیتی که در منابع آب خاک کشور وجود دارد باید بدون پس رفت وهزینه کرد بتواند زیر بنای کشور را حفظ کند و اشتغال وتولید را به دنبال داشته باشد  .

بازدار بیان داشت : در زمینه  طرحهای اقتصادی اجرای 30هزار هکتار طرح زاعت چوب که در کشور در حال اجرا است می تواند به عدم وابستگی کشور به واردات چوب وهمچنین عدم بهره برداری از جنگلهای حیاطی کشور کمک کند .

معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت:با اقدامی که در حوزه کاشت زراعت چوب در کشور اتفاق افتاده است علاوه بر صیانت از عرصه های جنگلی کشور وابستگی کشور به واردات چوب کمتر کمتر خواهد شد واز همه مهتر از عرصه های جنگلی که میراث گران بهایی هستند حفاظت خواهد شد. /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار