مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون و در قالب طرح سراسری، ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های شریانی استان بهسازی و روکش آسفالت شده است.
کد خبر: ۹۱۹۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰ 29 November 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛نورالله دلخواه با بیان اینکه اصلاح و بهسازی جاده‌های استان در تمام شهرستان‌ها در برنامه است، اظهار داشت: از ابتدای امسال تا کنون ۲۰۰ کیلومتر از جاده‌های استان لکه‌گیری و روکش آسفالت شده است.

وی افزود: محدودیت اعتبارات امکان اصلاح و روکش آسفالت تمام راه‌های استان را نمی‌دهد و از همین رو محورهای پرتردد که مشکل بیشتری دارند را در اولویت قرار داده ایم.​

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام با اشاره به اقدامات این اداره کل در سال گذشته یادآور شد: در یک سال گذشته بیش از ۵۶۰ میلیارد ریال برای بهسازی و مرمت ۱۱۷ کیلومتر از رویه راه‌های استان ایلام هزینه شده است.

دلخواه اضافه کرد: از این میزان عملیات روکش آسفالت ۷۶ کیلومتر در راه‌های روستایی و ۴۱ کیلومتر در راه‌های اصلی و فرعی بوده است.

وی تاکید کرد: همچنین در این مدت( سال گذشته) ۱۴۰ هزار تن آسفالت با اعتباری بالغ بر ۵۶۰ میلیارد ریال جهت انجام این میزان روکش آسفالت و لکه گیری راه‌ها با آسفالت سرد و گرم هزینه شد.

دلخواه با بیان اینکه سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر جاده در حوزه استحفاظی این استان وجود دارد، گفت: امسال چندین نقطه مستعد بروز حوادث جاده ای و تصادف در قالب فعالیت های امانی راهداری و پیمانی ایمن سازی شده است.

وی با بیان اینکه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام مسوولیت نگهداری از یک هزار و ۶۴۸ کیلومتر راه روستایی را بر عهده دارد، گفت: انجام روکش آسفالت، لکه‌گیری، خط کشی، شانه سازی، ایمن سازی حاشیه راه، نصب تابلوی اخطار و اجرای روشنایی در گردنه‌ها در نقاط مختلف راه‌های این استان از دیگر اقدامات این اداره کل است./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار