مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام؛
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام اعلام کرد که از ابتدای سال جاری تاکنون سه هزار و ۸۷۰ کارت هوشمند برای رانندگان ایلامی صادر شده است
کد خبر: ۹۱۹۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰ 27 November 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛نورالله دلخواه اظهار داشت: یکی از اهداف اجرایی کردن کارت هوشمند، متمایز کردن رانندگان حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای است و این کارت، دفترچه کار راننده است و فعالیت با آن قانونی می‌شود.

وی تاکید کرد: کارت هوشمند برای رانندگان ناوگان باری و مسافر به عنوان مدرک شناسایی رانندگان در بخش حمل و نقل جاده‌ای محسوب می‌شود.

دلخواه با بیان اینکه کارت هوشمند ضریب امنیتی بالایی دارد، یادآور شد: امکان ذخیره‌سازی اطلاعات و لحاظ کردن اطلاعات کارت با سایر سیستم‌های عملیاتی مانند امکان شناسایی دقیق رانندگان، تشخیص رانندگان فعال از غیرفعال، جلوگیری از صدور کارت‌های تکراری یا تقلبی، ایجاد گردش کار و ثبت تخلفات راننده از جمله مزیت‌های این کارت است.

به گفته دلخواه، کسانی که از کارت هوشمند استفاده کنند، از برخی یارانه‌ها بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام تاکید کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۲ هزار و ۴۷۰ فقره کارت سلامت برای رانندگان فعال استان صادر شده است. 

وی اضافه کرد: هم اکنون ۲ مرکز تخصصی طب کار در استان جهت انجام معاینات پزشکی رانندگان ناوگان جاده ای زیر نظر این اداره کل مشغول به فعالیت هستند. 

دلخواه گفت: در این مراکز آزمایشاتی از قبیل بینایی سنجی، شنوایی سنجی، روانشناسی، معاینات پزشکی بالینی فرد نظیر فشار خون، نوار قلب و آزمایشات روتین مانند قند خون، چربی خون و غیره برای بررسی سلامت رانندگان انجام می شود. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام افزود: با توجه به الزامی بودن کارت هوشمند فعالیت رانندگان حرفه ای در بخش حمل و نقل جاده ای، دارا بودن کارت صحت و سلامت از جمله شرایط دریافت کارت مذکور است. 

وی ادامه داد: رانندگان ناوگان باری و مسافری استان می توانند برای دریافت کارت سلامت با در دست داشتن معرفی‌نامه از مراکز صدور کارت هوشمند به مراکز طب کار سلامت شغلی رانندگان مراجعه کنند. /ع

 

 

 

 

ایرنا

 

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار