رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی ایلام ؛
رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی ایلام گفت: هم اکنون ۴۱ پایگاه شهری، جاده‌ای و هوایی فوریت‌های پزشکی در این استان فعال است که از این تعداد ۱۲ پایگاه در سطح شهرها، ۲۸ پایگاه در جاده ها و یک مورد پایگاه هوایی است.
کد خبر: ۹۱۹۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵ 26 November 2020

به گزارش تابناک ایلام، دکتر صید نور علیمرادی اظهار داشت: با توجه به گسترش جمعیت و افزایش تعداد شهرستان های استان و اهمیت امدادرسانی به موقع به مددجویان و حادثه دیدگان تعداد ۱۵ پایگاه شهری و جاده ای جهت راه اندازی در سطح استان پیش بینی شده است.

وی افزود: میانگین ماموریت‌ها برای هر پایگاه ۲ ماموریت در روز است اما در شهر ایلام با جمعیت بیشتر ۳۰ ماموریت در هر سه پایگاه صورت می گیرد.

دکتر علیمرادی یادآور شد: اورژانس ۱۱۵ استان آمادگی کامل جهت پوشش تمام مناطق استان را دارد و پرسنل این حوزه در کمترین زمان ممکن و با کامل ترین تجهیزات امدادرسانی در خدمت مردم هستند.

رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی ایلام اظهار داشت:۴۳ هزار و ۹۳۹ تماس در نیمه نخست امسال با مرکز اورژانس پیش بیمارستانی (۱۱۵) این استان از سوی مردم برقرار شد.

به گفته دکتر علیمرادی، امسال۱۷۶ ماموریت اورژانس هوایی ۱۱۵ از ابتدای سالجاری تا آبان ماه در ایلام انجام شده که از این تعداد ۱۷۰ مورد ماموریت داخل استان است.

وی با بیان اینکه ظرفیت جابجایی بیمار در هر پرواز سه نفر است، گفت: هزینه هر ساعت پرواز ۲۷۰ میلیون ریال و برای بیماران و مصدومان رایگان است.

دکتر علیمرادی افزود: پرواز آمبولانس هوایی بیشتر جهت نجات بیماران در شرایط خاص مانند جابجایی مادران باردار پرخطر، بیماران با شرایط حاد خاص ، حوادث در مناطق کوهستانی و سخت گذر و تصادفات انجام می شود./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار