معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی ایلام ؛
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: تفاوت قیمت با استان‌های همجوار مشکل اصلی بازار مرغ این استان است و باعث نابسامانی در این بازار شده است.
کد خبر: ۹۱۸۲۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱ 22 November 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛درخشنده رحیمی اظهار داشت: هم اکنون فروش مرغ در کشتارگاه در استان ایلام هر کیلوگرم ۱۶ هزار تومان برای عرضه کننده و ۲۰ هزار تومان برای مصرف کننده است.

وی افزود: در حالی که استان های همجوار هر کیلوگرم مرغ را در کشتارگاه ۲۰ هزار تومان برای فروشنده و ۲۸ هزار تومان برای مصرف کننده در نظر گرفته اند.

رحیمی با بیان اینکه هم اکنون تفاوت قیمت مرغ در استان ایلام با استان های همجوار بین چهار تا ۶ هزار تومان است، یادآور شد: قیمت مرغ در استان های همجوار از وضعیت باثباتی برخوردار نیست و همین امر موجب بروز مشکلات عدیده ای برای صنعت مرغ ایلام شده است.

وی اضافه کرد: مرغداران ایلامی با توجه به این وضعیت تمایلی به عرضه مرغ خود به داخل استان ندارند و محصول تولیدی خود را از طرق مختلف و پنهانی به استان های همجوار ارسال می کنند.

وی گفت: بر اساس تصویب ستاد تنظیم بازار، نیروی انتظامی از خروج وسایل نقلیه حامل هرگونه مرغ زنده یا کشتار فاقد مجوز که به طور غیرقانونی قصد خروج از استان را داشته باشند، جلوگیری می کند.

رحیمی افزود: در طول هفته گذشته ۲۴۱ تن مرغ شامل ۶۱ تن مرغ گرم کشتار روز توسط ۲ کشتارگاه فعال استان و همچنین ۱۸۰ تن مرغ منجمد توسط شرکت پشتیبانی امور دام در اختیار عاملان توزیع برای عرضه به بازار مصرف قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: باوجود مشکلات فراروی تولیدکنندگان ناشی از کاهش جوجه ریزی در دوره قبل، کشتارگاه های استان با حداقل تامین مرغ کشتاری فعال بوده اند و اکنون با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته توسط از ابتدای آذرماه نهاده های توزیعی شامل ذرت و کنجاله سویا به مرغدارانی که مرغ تولیدی خود را با قیمت تعیین شده در اختیار کشتارگاه های استان قرار می دهند، عرضه می شود./ع

 

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
مشکل قیمت مرغ دو چیز است و لاغیر:
1_قیمت نهادهای دامی گران شده است
2_دخالت بی‌جای افراد بی ربط در امر تولید و تعيين دستوری قیمت
مرغ در این هفته تا هر کیلو بیش از 30 تومان خواهد رسید و این جریان تا ده روز ادامه داره مجدداً به 27 تا 28 تومان خواهد رسید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
به بیش از 30 رسید به بیش از 35 هم میرسد؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار