استاندار ایلام خبر داد ؛
استاندار ایلام از افزایش ۶۳ درصدی بودجه جاری سال آینده این استان خبر داد و گفت: وضعیت بودجه ایلام در سال ۱۴۰۰ بهبود می یابد.
کد خبر: ۹۱۶۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۶ 15 November 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛  قاسم سلیمانی‌دشتکی  در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان ایلام اظهار داشت: بودجه سال آینده استان در بخش عمرانی و جاری بسیار خوب پیشنهاد داده شده است.

وی یادآور شد: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ سهم اعتبارات هزینه ای استان ۴ هزار و ۹۱۰ میلیارد و ۷۰۸ میلیون ریال است به نسبت سال ۹۹ که سه هزار و هفت میلیارد و ۹۷ میلیون ریال بوده بیش از ۶۳.۳ افزایش یافته است.

وی افزود: اگر چه این اعتبار باز هم افزایش خواهد یافت اما این حجم افزایش در این شرایط سخت مالی کشور یک عدد کم نظیر است و جای قدردانی دارد.

استاندار ایلام گفت: اعتبارت توازن ملی که حداقل بین ۱۴۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان است را باید به راه آهن اختصاص داد و در توزیع اعتبارات توازن استانی نیز باید مواظب بود که در شهرستان ها به یکی دو پروژه اولویت دار برای تکمیل نهایی اختصاص یابد.

سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه بدلیل کاهش فروش نفت به زیر ۱۰ درصد سهم درآمد نفت و گاز استان ۳۷ درصد کم‌شده است، اظهار داشت: با این وجود در اعتبارات تملک دارایی های سرمایه‌ ای استان ۵۸ درصد و در اعتبارات موضوع ۲۷ درصد مالیات بر ارزش افزوده نیز با بالای ۴۰ درصد افزایش اعتبار نسبت به سال ۹۹ پیشنهاد شده است.

وی با تاکید بر توزیع عادلانه بودجه، یادآور شد: باید بین عدالت و مساوات تفاوت قائل شد یعنی اینکه در توزیع بودجه اگر گفتیم به هر پروژه و هر شهرستان اعتبار یکسان اختصاص بدهیم این از عدالت بدور است زیرا که در اینصورت ما اولویت ها را در نظر نگرفته ایم.

وی اضافه کرد: در اختصاص اعتبار باید دید که هر برای هر منطقه کدام پروژه مهم و حیاتی است و اینکه چقدر پیشرفت فیزیکی دارد و کی و چه زمانی تمام می شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار