در رسانه ها:
آغاز فعالیت و استقرار هزار و 849 پايگاه ثابت و سیار جشن عاطفه ها همزمان با سراسر کشور در استان،رکود ساخت و ساز از عوامل اصلی،کاهش 70 درصدی ساخت و ساز در استان. 30 ميليارد و 765 ميليون تومان براي اجراي عمليات آب و خاک درون مزرعه اي استان اختصاص يافت،نظارت بهداشتي بر مراکز جمع آوري شيرخام، کشتارگاه ها و کارگاه هاي بسته بندي با تعيين مسئولان فني و بهداشتي در اين مراکز، به بخش غيردولتي واگذار شد،182 فقره تجاوز به اراضي ملي استان به وسعت 134 هکتار شناسايي شد
کد خبر: ۹۱۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸ 09 September 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،به نقل از روزنامه خراسان شمالی،مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با اشاره به اینکه جشن عاطفه ها امسال همزمان با سراسر کشور 26 الی 27 شهریور برگزار می شود،گفت:هزار و 849 پايگاه جشن عاطفه ها در خراسان شمالي پیش بینی شده است.

اهرایی افزود:اين جشن در مدارس،مساجد،مراکز نيکوکاري کميته امداد،پايگاه هاي بسيج،معابر،ميادين،دفاتر اين نهاد و ميعادگاه ها و مصلاهاي نماز جمعه برگزار خواهد شد.
وي از استقرار هزار و 849 پايگاه ثابت و سيار جشن عاطفه‌ها در سال جاري در استان خبر داد و افزود:از اين تعداد 797 پايگاه در مدارس، 139 پايگاه بسيج،37 پايگاه ثابت،11 پايگاه سيار، 347 پايگاه در مساجد و 518 پايگاه در مراکز نيکوکاري سطح استان پيش‌بيني شده است.

کاهش 70 درصدي ساخت و ساز در استان

رئيس اداره بافت فرسوده اداره کل راه و شهرسازي خراسان شمالي ،در گفتگو با خبرنگار  روزنامه خراسان شمالی،گفت:آمار ساخت و ساز واحدهاي مسکوني در استان 70 درصد کاهش يافته است.

همتی در ادامه افزود:اگرچه تسهيلات بافت فرسوده سال 94 هنوز به بانک هاي استان ابلاغ نشده، اما درخواستي هم براي دريافت اين تسهيلات ارجاع نشده است.

همتی رکود ساخت و ساز را دليل اصلي نبود متقاضي در اين بخش ذکر و عنوان کرد: ضعف اقتصادي ساکنان بافت هاي فرسوده استان، موجب شده است، احداث بنا در اين مکان ها بسيار کمتر باشد.

وي با اشاره به کاهش 70 درصدي ساخت و ساز ادامه داد: تهيه نقشه توسط دفاتر مهندسي نيز 20 درصد کاهش يافته است.

وي با اشاره به اینکه،تمام متقاضياني که براي دريافت تسهيلات اقدام کرده بودند، به بانک هاي عامل معرفي شدند،افزود: برخي از معرفي شدگان به بانک ها، به دليل تضامين و شرايط سخت بانک ها، نتوانستند از اين تسهيلات بهره مند شوند.


اختصاص30.7 ميليارد تومان براي عمليات آب و خاک درون مزرعه اي

مدير آب و خاک و امور فني سازمان جهاد کشاورزي خراسان شمالي،در گفتگو با خبرنگار  روزنامه خراسان شمالی،گفت:30 ميليارد و 765 ميليون تومان براي اجراي عمليات آب و خاک درون مزرعه اي استان اختصاص يافت.

حجی پور با اشاره به اینکه،اين ميزان اعتبار تخصيص يافته از 61 ميليارد و 370 ميليون تومان اعتبار مصوب شده براي طرح هاي آب و خاک استان در سال 93 است،افزود:اين ميزان اعتبار از محل اعتبارات سفر رهبري، نفت، استاني، ملي و ماده 180 به استان اختصاص يافته است.

وي ادامه داد: با اعتبار تخصيص يافته به استان، تاکنون هزار هکتار از مزارع استان زير پوشش آبياري تحت فشار قرار گرفته است.

وي با بيان اين که بخش ديگري از اعتبارات ملي نيز به استان ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد: يک ميليارد و 200 ميليون تومان اعتبار براي سد چري و 5 ميليارد تومان نيز براي سد سومبار به استان ابلاغ شده است،که از اعتبارات استاني هيچ گونه موافقت نامه اي تاکنون به سازمان جهاد کشاورزي استان نرسيده است.

وی افزود: اعتبارات اختصاص يافته به اين بخش بسيار کمتر از نياز استان است به نحوي که تنها 40 تا 50 درصد عمليات آب و خاک درون مزرعه اي در استان اجرايي مي شود.

واگذاري نظارت بهداشتي بر مراکز جمع آوري شيرخام به بخش خصوصي

مديرکل دامپزشکي خراسان شمالي،به نقل از روزنامه خراسان شمالی، گفت:نظارت بهداشتي بر مراکز جمع آوري شيرخام، کشتارگاه ها و کارگاه هاي بسته بندي با تعيين مسئولان فني و بهداشتي در اين مراکز، به بخش غيردولتي واگذار شد.

سید محمد احمدی با اشاره به اینکه اين اداره کل توجه ويژه اي به برون سپاري خدمات و واگذاري فعاليت هاي تصدي گرايانه به بخش خصوصي دارد،افزود:به نحوي که تاکنون انجام 18 فرآيند اداري، به دفاتر پيشخوان و بخش اعظم فعاليت هاي اجرايي فني نيز به بخش خصوصي دامپزشکي واگذار شده است.

دکتر سيد محمد مهدي احمدي در ادامه گفت:: در حال حاضر تمام امور مربوط به دارو و درمان و معالجه دام و طيور و حدود 60 درصد از فعاليت هاي مبارزه و پيشگيري از بيماري ها به بخش خصوصي دامپزشکي واگذار شده است.

وي با بيان اين که با اين اقدامات براي بيش از 100 نفر از دانش آموختگان رده هاي مختلف دامپزشکي در استان اشتغال زايي شده است، تصريح کرد: تمامي اين اقدامات با توجه به سياست هاي ابلاغي اصل 44 و اقتصاد مقاومتي و با هدف کاهش تصدي‌گري دولت و تمرکز بيشتر اين دستگاه اجرايي بر ايفاي وظايف حاکميتي و نظارتي انجام شده است.

شناسايي 182 فقره تجاوز به اراضي ملی

معاون حفاظت و امور اراضي اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري خراسان شمالي،در گفتگو با خبرنگار روزنامه خراسان شمالی، گفت:182 فقره تجاوز به اراضي ملي استان به وسعت 134 هکتار شناسايي شد.
نظام دوست با اشاره به اینکه اين تعداد تجاوز و تصرف شناسايي شده به دستگاه قضا معرفي شده است،افزود: اراضي ملي براساس استعداديابي انجام شده و براي افزايش بهره وري به بخش هاي مختلف واگذار مي شود و هرگونه تصرف خارج از اين شيوه جرم محسوب مي شود.

وي ادامه داد:برخي از افراد سودجو، به بذر پاشي در اراضي ملي اقدام مي کنند که هنگام برداشت محصول با اقدامات قانوني مواجه مي شوند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار